تا چند وقت پیش، بیشتر مردم و مخاطبان تلویزیون می‌گفتند، شخصیت‌های خاطره‌انگیز و خاطره‌ساز تلویزیون مربوط به دهه‌های قبل بوده و حالا دیگر در تلویزیون شخصیت یا شخصیت‌هایی خلق نمی‌شود که مردم آنها را دوست داشته باشند، یا با یادآوری آنها یاد روزهای گذشته بیفتند و به اصطلاح آن شخصیت‌ آنها را به دنیای نوستالژیک ببرد.
کد خبر: ۴۰۹۹۳۸

اگر همه این اظهارنظرها را قبول کنیم؛ با آثاری که از ابتدای امسال از تلویزیون به نمایش درآمده‌اند و با خود، شخصیت‌های جدیدی را به شبکه‌های مختلف آورده‌اند، می‌توان به نتیجه‌ دیگری رسید؛ شخصیت‌های دوست داشتنی سال 90 تا اینجا کم نبوده‌اند و اگر اوضاع و احوال سریال‌سازی به همین روالی باشد که از سال گذشته آغاز شده باید تا انتهای سال منتظر اتفاقات بهتری هم بود.

سال 90 با شخصیت‌هایی مانند بابا پنجعلی(علیرضا خمسه)، نقی(محسن طنابنده)، ارسطو(احمد مهران‌فر) آغاز شد که با سریال پایتخت به مردم معرفی شدند. در فاصله فقط چند روز ایرج طهماسب شخصیت «فامیل دور» را به مخاطبان مجموعه کلاه قرمزی معرفی کرد. این شخصیت خیلی زود توانست بین عموم مردم به محبوبیت برسد.

از بهار 90 زیاد دور نشد‌ه‌ایم اما با پخش سریال «ساختمان پزشکان» از شبکه 3 سیما چند شخصیت دوست ‌داشتنی دیگر هم به تلویزیون آمده‌اند که در صدر آنها خانم شیرزاد(شقایق دهقان) و دکتر نیما افشار(بهنام تشکر) قرار دارند.

تلویزیون تا پایان سال راه درازی در پیش دارد. مدیران تلویزیون برای طول سال و مناسبت‌هایی مانند ماه رمضان و... برنامه‌ریزی‌های مدونی دارند و با شروع خوبی که تلویزیون داشته باید منتظر اتفاقات بهتری هم باشیم.

با همه اینها باید به این نکته هم توجه داشت که با افزایش شبکه‌های ماهواره‌ای که برنامه‌های نمایشی را به زبان فارسی پخش می‌کنند، گروهی از مخاطبان تلویزیون به سمت این برنامه‌ها گرایش پیدا کرده‌اند.

وقتی برای آنها از شخصیت‌های دوست‌ داشتنی سال 90 تلویزیون می‌گویی، باور نمی‌کنند که در تلویزیون خودمان هم شخصیت ‌هایی وجود دارند که بیشتر از سالوادوره، ویکتوریا و شرکت‌کنندگان برنامه بفرمایید شام و... می‌توانند همذات‌پنداری مردم را برانگیزانند، آنها را سرگرم کنند و بخنداند.

اگر کمی خوش‌بین باشیم و به توانایی‌های رسانه ملی باور داشته باشیم و مرغ همسایه را غاز نبینیم و چمن همسایه را سبزتر از چمن خانه خودمان نبینم، کارهای قابل تامل زیادی می‌توان در برنامه‌های تلویزیون کشف کرد.

طاهره آشیانی
گروه رادیو و تلویزیون

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها