رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سرعت دولت در حذف برخی وزارتخانه‌ها براساس سلیقه بوده است و تاوان آن را مجلس نباید بدهد، افزود: در قانون نیز آمده است که ادغام‌ها باید ظرف ۲ سال صورت بگیرد و این موضوع فوریت،ارتباطی به مجلس ندارد.
کد خبر: ۴۰۹۱۵۲

به گزارش خانه ملت  "فرهاد بشیری" در جلسه علنی امروز - سه‌شنبه مجلس شورای اسلامی با استناد به ماده ۲۳ آیین‌نامه داخلی مجلس و در تذکری آیین‌نامه‌ای نسبت به برخی از دوباره‌کاری‌ها در تصویب طرح‌ها و لوایح انتقاد کرد.

نماینده مردم پاکدشت در مجلس شورای اسلامی، افزود: مثلاً طرحی را ما مصوب می‌کنیم، اما مدتی بعد ۲۰۰ نفر از نمایندگان نامه‌ای تهیه می‌کنند که آن را نگه دارند، در واقع ما با این کار چوب لای چرخ روند کاری کشور می‌گذاریم.

وی تاکید کرد: به نظر می‌رسد درخصوص برخی از مصوبه‌ها مسیر کارشناسی لحاظ نمی‌شود و همین امر مشکلات زیادی را برای مردم به‌وجود آورده است.

"علی لاریجانی" تذکر این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس را نوعی توصیه به نمایندگان دانست و گفت: آن چیزی که در ماده ۵۳ قانون برنامه پنجم توسعه تصویب شد، با مشورت کمیسیون تلفیق و دولت با هم این پیشنهاد را به مجلس ارائه کردند و استدلالشان نیز این بود که وقتی اصل ۴۴ اجرا می‌شود، بنابراین مبانی داشت؛ اما اینکه با فوریت وزیران وزارتخانه‌ها را بردارند، این در متن قانون نیست.

وی تاکید کرد؛در متن قانون آمده است طی ۲ سال این کارها باید صورت گیرد و این دیگر سلیقه است و ربطی به مجلس ندارد و ایرادی به مجلس نیز وارد نیست.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها