تا پایان مرداد ماه سال جاری صورت می گیرد

تدوین شیوه‌نامه ارزیابی عملکرد مدارس دولتی

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: شیوه‌نامه ارزیابی عملکرد مدارس دولتی در طرح انتخاب مدارس مبتکر و برتر تا پایان مرداد ماه تدوین خواهد شد.
کد خبر: ۴۰۴۷۱۳

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت آموزش و پرورش، ابراهیم سحرخیز اظهار داشت: طرح تدوین شیوه‌نامه ارزیابی عملکرد مدارس دولتی در طرح انتخاب مدارس مبتکر و برتر به منظور ایجاد رقابت سالم با هدف کیفیت ‌بخشی به مدارس دولتی تدوین شده است تا به این وسیله فاصله بین مدارس عادی و خاص کاهش یافته و یک قدم به عدالت آموزشی نزدیک شویم.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با اعلام اینکه باید زمینه ارتقا آموزش در بین مدارس دولتی فراهم شود، تصریح کرد: با این هدف در پی تدوین یک شیوه‌نامه همه جانبه و فراگیر هستیم تا مدارس عادی دولتی را به تحرک بیشتر وادار کنیم.

وی با اشاره به مؤلفه‌های این شیوه‌نامه افزود: شاخص‌های پرورشی از قبیل نگاه به فعالیت‌های پرورشی دانش‌آموزان، رویکرد تربیتی مدیر و عوامل اجرایی مدرسه، نگاه به فوق برنامه‌ها و فعالیت‌های بیرون از مدرسه، افزایش توجه به نماز و قرآن و فعالیت‌های ورزشی دانش‌آموزان از جمله مؤلفه‌های این شیوه‌نامه است.

سحرخیز تاکید کرد: توجه به شاخص‌های آموزشی با نگاه ویژه به نقش رهبری مدیر در اداره هر چه بهتر مدرسه مانند توجه به غنی‌سازی فعالیت‌های یاددهی و یادگیری، استفاده از شیوه‌‌های نو و فعال در تدریس، ساماندهی برنامه‌های هفتگی مدرسه با مشارکت معلم‌ها و دانش‌آموزان، ارتقا پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان، افزایش بهره‌گیری از فناوری‌های نوین آموزشی، توجه به فرآیند انواع ارزشیابی از جمله تدریجی، تکوینی و پایانی، توجه به خلاقیت‌ها و ابتکارهای دانش‌آموزان و معلمان و شاخص‌هایی مانند میزان فعالیت و اثرگذاری تشکل‌های دانش‌آموزی انجمن اولیا و مربیان و افراد ذی‌نفوذ محلی از جمله مؤلفه‌های شیوه‌نامه انتخاب مدارس مبتکر و برتر است.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه زیباسازی و با نشاط‌سازی مدارس با استفاده از ظرفیت دانش‌آموزان، مربیان و انجمن اولیا و مربیان و طرح‌ها و ابتکارهایی که هر مدرسه از خود بروز داده یا خواهد داد در این انتخاب تأثیر خواهد داشت، اضافه کرد: شیوه‌نامه ارزشیابی تدوین به استان‌ها ابلاغ خواهد شد.

وی افزود: براساس این شیوه‌نامه در دو سطح روستایی و شهری از عملکرد یک ساله مدارس ارزیابی به عمل خواهد آمد و در هر استان تعدادی از مدارس که بتوانند حائز برترین امتیاز شوند علاوه بر اینکه به عنوان مدارس مبتکر و برتر معرفی خواهند شد، از مدیران و معلمان مدارس تقدیر، تشکر، حمایت‌های لازم، تجهیز و پشتیبانی مالی به عمل خواهد آمد.

سحرخیز با اعلام اینکه هم اکنون شیوه‌نامه این طرح با مشارکت‌ معاون‌های پرورشی و توسعه مشارکت‌های مردمی و دفاتر راهنمایی و متوسطه در حال تهیه است، خاطرنشان کرد: برای تدوین این طرح از نظرات مدیران مدارس و مسئولان استانی کمک گرفته و تلاش می‌شود تا پایان مردادماه این شیوه‌نامه تهیه و به استان‌ها ابلاغ شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها