مدیرکل منابع طبیعی استان اصفهان از انجام عملیات بیابان‌زدایی در حدود 330 هزار هکتار از بیابان‌های این استان خبر داد.
کد خبر: ۴۰۲۷۳۴

به گزارش فارس، فیض‌الله رهنما ظهر امروز در حاشیه جلسه شورای حفاظت از منابع طبیعی شهرستان آران و بیدگل در جمع خبرنگاران سطح بیابان‌های استان اصفهان را 3 میلیون و 300 هزار هکتار ذکر کرد.

وی گفت: نطنز، خوروبیابانک، اردستان، نائین، اصفهان و آران و بیدگل از جمله شهرستان‌های استان اصفهان است که عملیات بیابانزدایی در آن انجام شده‌ است.

مدیرکل منابع طبیعی استان اصفهان انجام اقدامات بیابان‌زدایی در شهرستان‌های انارک، نائین، آران و بیدگل و اصفهان به عنوان کانون‌های بحران فرسایش بادی این استان را از اولویت‌های بیابان‌زدایی استان اصفهان اعلام کرد.‌

رهنما تصریح کرد: استان اصفهان دارای 16 کانون بحران فرسایش بادی به وسعت 735 هزار هکتار است که در سنوات گذشته در تمام این کانون‌ها به جز انارک و سگزی با عملیات‌هایی چون نهال‌کاری کنترل شده‌است.

وی همچنین از عملیات آبخیزداری برای کنترل سیلاب و مقابله با خشکسالی، عملیات بیابان‌زدایی و توسعه فضای سبز، اخذ سند اراضی ملی به نام دولت برای تثبیت حاکمیت دولت، حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی برای جلوگیری از تخریب و تصرف، عملیات احیای مراتع و مقابله با بلایای طبیعی به عنوان مهم‌ترین برنامه‌های اداره‌کل منابع طبیعی استان اصفهان در سال جاری یاد کرد.

رهنما در مورد جلسه شورای حفاظت از منابع طبیعی شهرستان آران و بیدگل نیز گفت: در این نشست مشکلات در زمینه منابع طبیعی، مسکن و شهرسازی با انتقال اسناد داخل محدوده و حریم شهر به مسکن و شهرسازی با تشخیص شورای حفاظت این شهرستان بررسی شد.

به گفته وی ، اخذ اسناد زمین‌های ملی و دولتی در حریم شهر و خارج از حریم شهر توسط اداره منابع طبیعی و با تشخیص شورای حفاظت توسط مسکن و شهرسازی از دیگر تصمیمات این جلسه بود.

مدیرکل منابع طبیعی استان اصفهان از مکان‌یابی مناسب برای انتقال کوره‌های آجرپزی طی فرایند قانونی و انجام اقدامات لازم در این راستا به عنوان دیگر تصمیم اخذ شده در این نشست نام برد.

شهرستان آران و بیدگل با حدود 100 هزار نفر در شمالی‌ترین نقطه استان اصفهان واقع شده‌است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها