وزیر مسکن با بیان اینکه افزایش سقف وام خرید مسکن راه حل مناسبی برای خانه‌دار شدن جوانان نیست، گفت: دولت برنامه‌های مناسبی برای تسهیل در خانه‌دار شدن جوانان دارد.
کد خبر: ۳۹۶۷۳۷

به گزارش شبکه خبر،علی نیکزاد افزود: قرار است برای تأمین مسکن نیازمندان و جوانان در طول سال  90 حدود 2 میلیون و 600 هزار واحد مسکونی در شهرها، روستاها، بافت‌های فرسوده و شهرهای جدید در قالب مسکن مهر احداث شود این بدین معنا است که ما با این برنامه بتوانیم عرضه مسکن را به تقاضا نزدیک کنیم.

وی افزود: برای تسهیل خانه‌دار شدن جوانان و افراد کم درآمد دولت با واگذاری زمین رایگان، واگذاری تسهیلات ارزان قیمت، تأمین تأسیسات زیربنایی و روبنایی، توسعه روش‌های صنعتی‌سازی و بالا بردن تسهیلات بانکی، آورده متقاضیان و جوانان متقاضی مسکن را کاهش دهد تا آنها به راحتی صاحب مسکن شوند.

نیکزاد با بیان اینکه این اقدامات موجب کاهش سهم بخش مسکن در هزینه خانوار خواهد شد، تأکید کرد: در این راستا دولت تلاش کرده تا سهمیه سال 90 را در سال 89 عقد قرارداد کند بطوریکه در 9 ماه اول سال جاری هیچ عقد قراردادی به جزء با خود مالکین بسته نخواهد شد.

وزیر مسکن و شهرسازی ادامه داد: می‌خواهیم در سال جهاد اقتصادی مجاهدت کنیم و همه توان خود را به کار بگیریم تا این دو میلیون و 600 هزار واحد مسکونی را در شهرها، روستاها و شهرهای جدید به بهره‌برداری برسانیم.

وام‌ها به جای مسکن دار شدن، خرید و فروش می‌شود

نیکزاد درباره اینکه وام 20 میلیونی خرید مسکن آنچنان زیاد نیست که کفاف خانه‌دار شدن  افراد را بدهد، گفت: در سال های گذشته شاهد بودیم که اعطای تسهیلات به خانه‌دار شدن جوانان تبدیل نشده است چرا که این وام‌ها به سپرده‌‌گذاران پرداخت می‌شود.

وزیر مسکن و شهرسازی ادامه داد: پس به جای اینکه این وام‌ها پرداخت و در بازار تبدل به خرید و فروش شود و یک واحد مسکونی ده‌ها بار دست به دست شود باید روش تولید مسکن را تغییر و افزایش تولید و قدرت انتخاب را برای جوانان بالا ببریم تا آنها با آورده 6 میلیون تومان یا کمی بیشتر یعنی 10 میلیون تومان صاحب مسکن شوند.

وی تأکید کرد: دولت دنبال این است که جوانان بتوانند در شهرهای کوچک و در مناسب‌ترین منطقه به راحتی صاحب مسکن شوند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها