معاون دریایی سازمان حفاظت محیط زیست :

جزایر مصنوعی حیات خلیج فارس را نابود می‌کنند

معاون دریایی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: ساخت جزایر مصنوعی از سوی کشورهای عربی الگوی چرخش آب را در خلیج فارس تغییر می‌دهد که در نهایت به نابودی حیات در آن منجر می‌شود و ایران ادامه ساخت و ساز این جزایر را پیگیری حقوقی می‌کند.
کد خبر: ۳۹۵۷۶۳

محمد باقر نبوی در گفت‌وگو با فارس، درباره تداوم ساخت جزایر مصنوعی در خلیج فارس از سوی برخی کشورهای عربی، گفت: برنامه‌ای در سازمان ملل در ارتباط با ساخت‌وساز و خشکاندن دریا قرار است تصویب شود.

وی گفت: 2 سال پیش در جلسه‌ وزیران محیط زیست در جده این مساله را مطرح کردیم و کشورها نیز از کنترل ساخت وسازهای اینچنینی در خلیج فارس استقبال کردند.

معاون دریایی سازمان حفاظت محیط زیست اظهار داشت: اهرم‌های سیاسی در زمینه توسعه ساخت و سازها در خلیج فارس قوی‌تر از عملکرد محیط زیست کشورها است.

نبوی با بیان اینکه محیط زیستی‌ها بارها و بارها نسبت به این موضوع مخالفت کرده‌اند، گفت: متأسفانه محیط زیست کشورها در زمینه کنترل این ساخت و سازها و جزایر مصنوعی دستشان به جایی نمی‌رسد.

وی با اشاره به اینکه طرحی را از 2 سال پیش درباره اثرات خشکاندن دریا شروع کرده‌ایم، گفت: خلیج فارس محیط بسته‌ای دارد و بدون شک این‌گونه اقدامات اثرات بدی بر روی اکوسیستم منطقه برجا می‌گذارد.

نبوی تأکید کرد: ساخت جزایر مصنوعی الگوهای چرخش آب را در خلیج فارس تغییر می‌دهد و در برخی نقاط باعث رسوب‌گذاری بیش از حد می‌شود همچنین مرجان‌های دریایی را نابود می‌کند.

وی افزود: بیش از 98 درصد از موجودات شناخته شده دریایی به بستر دریا بستگی دارند خاکریزی در دریاها تخریب 100 درصد حیات را در پی دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها