محسنی اژه ای تاکید کرد:

تشدید برخورد با مفسدین اقتصادی

دادستان کل کشور فراهم آوردن بستر لازم برای سرمایه گذاران سالم را یکی از وظایف قوه قضائیه در سال جهاد اقتصادی دانست و گفت: قوه قضائیه باید از سرمایه گذاران سالم و کار اقتصادی سالم حمایت کند و با مفسدین اقتصادی برخورد بازدارنده و درست انجام دهد.
کد خبر: ۳۹۴۴۱۱

به گزارش مهر، حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژه ای ظهر یکشنبه در مراسم معارفه دادستان عمومی و انقلاب استان زنجان، تصریح کرد: در این راستا باید با هر کسی که چوب لای چرخ اقتصاد کشور می گذارد، فساد به وجود می آورد و مفسد اقتصادی است بدون اغماض، با سرعت لازم و در هر لحظه ای که لازم باشد برخورد درست و بازدارنده صورت بگیرد.

محسنی اژه ای با تأکید بر بازدارنده بودن کارها و احکام صادره خاطرنشان کرد: کارهایی که در مقابله با مجرمان و مفسدان اقتصادی انجام می شود باید بازدارنده بوده و 10 متخلف دیگر را از اینکه چنین کارهایی انجام دهند، بترساند.

وی افزود: قوه قضائیه باید از تولیدکنندگان، تجار، صنعتگران و هر کسی که کار اقتصادی سالم می کند تقویت و هر مقدار که به قوه مربوط می شود حمایت و پشتیبانی کند.

دادستان کل کشور از تشکیل کارگروهی در راستای "جهاد اقتصادی" در قوه قضائیه به دستور آیت الله لاریجانی رئیس قوه قضائیه خبر داد و افزود: در این کارگروه که مرکب از کارشناسان است در مدتی کوتاه اقداماتی را که قوه قضائیه می توان و باید در راستای "جهاد اقتصادی" انجام دهد پیشنهاد خواهد داد.

برنامه ریزی دشمنان در جهت جلوگیری از نفوذ معنوی ایران در منطقه و جهان است

محسنی اژه ای گفت: طی سال های گذشته به ویژه چند سال اخیر، دشمنان جمهوری اسلامی ایران، به طور مشخص آمریکا و صهیونیست و عموما ً غرب که از اسلام ناب سیلی های پی در پی در طی این 32 سال خورده بودند و احساس می کردند منافع آنها به طور جدی در معرض خطر قرار گرفته و اقدامات سیاسی، امنیتی و اقتصادی شان با شکست مواجه شده شروع به برنامه ریزی و اجرای آن برای سال های 88 و 89 کردند تا بتوانند جلوی نفوذ معنوی ایران در منطقه و جهان را بگیرند و ایران را مشغول خود سازند.

وی با بیان اینکه هدف دشمنان از این اقدامات، نشان دادن پایان عمر انقلاب اسلامی بود، افزود: دشمنان می خواستند بگویند این انقلاب نیز همانند سایر انقلاب ها زمانی آغاز شده و اکنون دوره آن به پایان رسیده است و به همین جهت برنامه ریزی هایی را در سال 87 کرده و در سال 88 آغاز کردند تا در سال 89 به اوج برسانند.

دادستان کل کشور، اقدام آنان را دارای دو صورت ظاهری و باطنی عنوان کرد و ادامه داد: آمریکا ابتدا از روی استیصال و درماندگی و نه از روی خواسته طبیعی گفت ما ایران را به رسمیت می شناسیم و یک پیام رسمی را توسط مقامات خود به ایران ارسال کرد و برای اولین بار با آوردن نام کامل "جمهوری اسلامی ایران" خواستار همکاری های مشترک در جهت منافع مشترک شد.

محسنی اژه ای با بیان اینکه تا پیش از این نامه همیشه نام ایران را با عنوان هایی همچون "رژیم ایران"، "نظام ایران" و "ایران" خطاب می کردند، اظهار داشت: آمریکا برای نخستین بار گفت ما حاضریم با حفظ منافع مشترک و احترام متقابل در بعضی مشکلات منطقه و جهان با جمهوری اسلامی ایران همکاری داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: این موضوع که ظاهر جالبی داشت برخی ها را تسلیم کرد و فریب داد اما مقام معظم رهبری با تیزبینی، جامع نگری و دوراندیشی بیش از همه و پیش از همه این اقدام را یک اقدام دروغین با ظاهری مخملی دانسته و آن را رد کردند.

دادستان کل کشور با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در سال 88 در مشهد مقدس اظهار داشت: مقام معظم رهبری در این سخنرانی بخشی از توطئه دشمنان را نشان دادند و این اقدام آمریکا را با ظاهری مخملی که پشت آن دستی چدنی نهفته است خواندند.

محسنی اژه ای خاطرنشان کرد: وقتی دشمنان نتوانستند به نتیجه برسند، تبلیغات بسیار وسیع در فضای مجازی آغاز کردند و با ایجاد صدها شبکه ماهواره ای، رادیویی، سایت ها و وبلاگ های گوناگون، تبلیغات بسیار وسیع و سنگین در تمام حوزه ها علیه ایران آغاز کردند.

تحریم ها نشان دهنده قدرت جمهوری اسلامی ایران است

وی تحریم اقتصادی را یکی از اقدامات دشمنان در مقابله با جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد و گفت: در سال 88 و 89 که کشور، اجرای طرح هدفمندی یارانه ها را پیش رو داشت، دشمن با تحریم های اقتصادی شدید و یک جانبه و باج دادن به کشورهایی که با آنها در تضاد بودند سعی در فلج کردن ایران و اقتصاد آن داشت.

دادستان کل کشور با تأکید بر اینکه این تحریم ها هیچگونه تأثیری بر اقتصاد کشور نداشت بلکه موجب توانمندی بیشتر شد، تصریح کرد: همه این ها نشان دهنده قدرت جمهوری اسلامی ایران است که آمریکا ناچار می شود با همه توان خود و با یاری گرفتن از سایر کشورها، با این کشور مقابله کند.

محسنی اژه ای متوقف کردن برخی قراردادهای بین المللی توسط آمریکا که تعهد بین المللی داشتند را از دیگر اقدامات دشمنان عنوان کرد و افزود: آمریکا با باج دادن به کشورهایی همچون روسیه و چین، می خواست یک اجماع کلی علیه ایران بگیرد که تا حدودی موفق شد و توانست بعضی آرا را بگیرد.

وی، تطمیع برخی از افراد ضعیف النفس، عوامل خودشان و کسانی که بعد از انقلاب گله و ناراحتی در مورد مسائل خودشان در دل داشتند را از جمله اقدامات دشمن در راستای ایجاد توطئه در داخل کشور دانست و گفت: این عوامل یک روزه به وجود نیامدند اما ظهور و بروز آن را در سال های 88 و 89 شاهد بودیم.

دادستان کل کشور ادامه داد: کسانی که یک روز در این کشور سمتی داشتند در کنار آمریکا نشستند و با  آنها هم کلام شدند و علیه ملت خود حرف زدند.

ترس از برملا شدن ضعف برخی افراد، موجب همراهی آنان با آمریکا شد

محسنی اژه ای افزود: آمریکا کسانی را که فکر می کرد می توان آنها را با پول خرید با انجام تحقیقات و در برخی موارد با تهدید به اینکه اگر همکاری نکنید ضعف هایتان را برملا می کنیم در رابطه با کسانی که دارای ضعف هایی بودند، عده ای را با خود همراه کردند تا داخل ایران را به هم بریزند.

وی افزود: دشمنان این اقدامات را در اواخر سال 87 و آغاز سال 88 که کشور در آستانه انتخابات و تحول اقتصادی بود آغاز کردند.

وی تصریح کرد: مقام معظم رهبری در سال های گذشته زیربنای اقتصادی کشور را با حل کردن مسائل ریشه ای و تدوین، تصویب و ابلاغ سیاست های اصل 44 قانون اساسی فراهم کرده بودند که با فراهم شدن این زیرساخت ها امسال را به نام "جهاد اقتصادی" نامگذاری کردند.

دادستان کل کشور خاطرنشان کرد: با وجود همه تحریم ها و عدم واردات بنزین و سایر توطئه های دشمنان، جمهوری اسلامی ایران در حال حاضر در علوم مختلف همانند نانو، بیولوژی، فناوری هسته ای و رشد علمی مقام های برتر دنیا را از آن خود کند.

محسنی اژه ای حمله به عراق و افغانستان را جهت از بین بردن نفوذ معنوی ایران در این کشورها دانست و گفت: دشمنان می خواستند با مشغول کردن ایران با مسائل داخلی خود و سپس اتمام و خفه کردن آن بگویند انقلاب ایران به پایان رسیده، اما وقتی دیدند تبلیغات و فشار کافی نیست، به سراغ از بین بردن زمینه های نفوذ ایران در کشورهایی که در آنها نفوذ معنوی دارد رفتند.

وی توانایی کشور در مقابله با برنامه های دشمنان را بی نظیر عنوان کرد و اظهار داشت: تسلطی که ایران در مقابل فضای مجازی پیدا کرد و تاکتیک های جدیدی که به کار برد، سبب اعتراف آمریکا مبنی بر اینکه اینهمه اقدامات آنان در مصر کارایی تاکتیک های ایران را نداشت، شد.

دادستان مظهر اقتدار قوه قضائیه است

محسنی اژه ای، در بخش دیگری از سخنان خود، دادستان را مظهر اقتدار و پیشانی قوه قضائیه دانست و گفت: دادستان باید پشتیبان نیروهای نظامی، انتظامی، مأمن مظلومان و حامی کسانی که احساس می کنند حقشان از بین رفته باشد.

دادستان کل کشور، با بیان اینکه ممکن است افرادی زبان گویا و رسایی برای گفتن مطلبشان نداشته باشند، تصریح کرد: دادستان و دادسرا باید به گونه ای باشد که کسانی که پول ندارند وکیل بگیرند، قدرت بیان ندارند و متألم و دردمند هستند، بتوانند به راحتی صحبت کنند.

محسنی اژه ای ادامه داد: در بسیاری موراد مجرم حرفه ای و با سابقه است و اعتراف نمی کند، رفته و در محیط آرامی مرتکب خلاف می شود، و چه بسا طرف مقابل دلیل متقنی ندارد اما دادستان باهوش نباید به خاطر این، دستور منع تعقیب را صادر کند بلکه باید با توجه به قرائن، به نتیجه واقعی رسیده و احقاق حق کند.

وی باهوشی، تسلط به قوانین، آموزش دیده و آشنا به مسائل روز، مشرف به بازپرس، مشرف به دادیار، و مشرف بر اجرای احکام و ضابطین خود را از جمله ویژگی های یک دادستان دانست و خاطرنشان کرد: بسیاری از جرم ها، امروزه جرائم تازه ای بوده و هوشیاری و آگاه بودن دادستان به این مسائل را می طلبد.

اجرای احکام توسط دادستان ها پیگیری و نظارت شود

محسنی اژه ای بر پیگیری اجرای احکام توسط دادستان تأکید و تصریح کرد: گاهی اوقات همه مراحل انجام می شود اما به مرحله اجرای احکام که می رسد شاهد عدم اجرای حکم هستیم که یک دادستان خوب باید با پیگیری هایی که انجام می دهد بر اجرای حکم به درستی و تمامی اطمینان حاصل کند.

وی، عدم اجرای حکم صادر شده در اجرای احکام را موجب بی اعتبار شدن حکم قضایی دانست و گفت: هیچ معنایی ندارد کسی که پنج سال زندان برای او صادر شده بیشتر وقت ها در مرخصی باشد و تنها سه ماه در زندان بسر ببرد.

دادستان کل کشور، با بیان اینکه این موضوع به معنای مخالفت با تخفیف و مرخصی نیست، اظهار داشت: این موارد باید برای کسانی که استحقاق آن را دارند صورت بگیرد.

محسنی اژه ای گفت: دادستان ها در اتاق خود ننشینند که برایشان پرونده بیاورند بلکه باید گاهی اوقات به کلانتری ها، اطلاعات، دادسرا و شعبات سر بزنند و به صورت تصادفی پرونده هایی را بررسی کنند و پیگیری کنند که چرا رسیدگی به فلان پرونده اینهمه طول کشیده است.

حجت الاسلام مظفری دادستان عمومی و انقلاب استان زنجان معرفی شد

وی احساس مسئولیت و همدلی میان مسئولین استان زنجان را کاملا ملموس و مشهود عنوان کرد و گفت: مردم زنجان با عشقی که به ولایت و شور حسینی که در دل دارند چنین فضایی را به وجود آورده اند و همه این ها از شناخت، عشق و عرفان نشأت می گیرد.

دادستان کل کشور، تأکید کرد: مسئولین استان زنجان نیز باید به اندازه ای که مردم استان خوبند، خالصانه و صادقانه خدمت کنند و خدا را در هیچ لحظه ای رها نکنند.

در این مراسم، حجت الاسلام حسن مظفری به عنوان دادستان عمومی و انقلاب استان زنجان معرفی و از تلاش های جعفر گلمحمدی که در حال حاضر رئیس کل دادگستری استان زنجان و در گذشته دادستان عمومی و انقلاب استان بود، قدردانی شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها