نمایندگان مجلس شورای اسلامی چارچوب فعالیت سازمان‌های مردم‌نهاد را مشخص کردند. بر این اساس انجمن‌های صنفی شامل انجمن‌هایی است که فعالیت‌های آن از سوی گروه‌های شغلی خاص و در جهت منافع و مصالح جامعه و گروه هدف باشد.
کد خبر: ۳۹۳۷۰۲

پیام نوروزی اوباما تاسف‌آور بود

رئیس مجلس شورای اسلامی پیام نوروزی اوباما به ملت ایران را بسیار تاسف‌آور خواند و گفت: به نظر می‌رسید اوباما لباس رئیس‌جمهوری یک کشور بزرگ را از تن به در آورده و در حد رئیس سبز یکی از شهرهای دورافتاده اروپا سخن می‌گوید.

وی روز گذشته در سخنان قبل از دستور خود تاکید کرد که این اقدام اوباما برای ایرانیان درس‌آموز بود و آنها پشت صحنه دغل‌کاری دو سال گذشته دشمنی آمریکا با جمهوری اسلامی ایران را بیشتر شناختند.

سفر هیاتی از کمیسیون امنیت ملی به کردستان

پرویز سروری، رئیس کمیته امنیت داخلی مجلس با اشاره به بررسی موضوع حوادث تروریستی اخیر در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از تصمیم این کمیسیون برای اعزام گروهی به کردستان و کشف علل و ریشه‌های این حوادث خبر داد.محمدحسین ابوترابی‌فرد، نایب رئیس مجلس نیز از وزیر کشور و مسوولان اجرایی ـ امنیتی کشور خواست تا بسرعت و در کوتاه‌ترین زمان ممکن عوامل حادثه تروریستی کردستان را شناسایی و مجازات کنند و امنیت کامل را در این خطه برقرار سازند.

تذکر به رئیس‌جمهور درباره اجرای قانون خدمات کشوری

نماینده کهگیلویه و بهمئی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به بند 9 اصل 3 قانون اساسی در زمینه اجرایی نشدن قانون مدیریت خدمات کشوری و هماهنگ‌سازی حقوق به رئیس‌جمهور تذکر داد.سیدمحمدعلی بزرگواری در این تذکر پرسید که با توجه به اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها و فشارهای ناشی از آن به اقشار مختلف بویژه کارمندان دستگاه‌های دولتی، چرا قانون مدیریت خدمات کشوری را اجرا نمی‌کند.بزرگواری با اشاره به این‌که این قانون در مجلس به تصویب نمایندگان رسیده است، افزود: این قانون به طور کامل در جهت هماهنگ‌سازی حقوق کارمندان در کشور اجرایی نشده و بسیاری از آیین‌نامه‌های اجرایی و مواد مختلف آن نیز هنوز تصویب نشده است.

نمایندگان مجلس امروز به دیدار رئیس‌جمهور می‌روند

نمایندگان مجلس شورای اسلامی براساس دعوت انجام شده از سوی نهاد ریاست جمهوری، عصر امروز با رئیس‌جمهور دیدار نوروزی خواهند داشت.طبق برنامه اعلام شده از سوی نهاد ریاست جمهوری، از همه نمایندگان مجلس برای دیدار نوروزی با رئیس‌جمهور در ساعت 6 بعدازظهر امروز سه‌شنبه دعوت شده است.این دیدار که به مناسبت آغاز سال جدید است، در محل نهاد ریاست جمهوری برگزار می‌شود.

تقدیر 200 نماینده از نیروی انتظامی و شهرداری‌ها در نوروز

بیانیه نمایندگان مجلس شورای اسلامی با 200 امضا مبنی بر تشکر از وزارتخانه‌ها، دستگاه‌ها و موسسات دولتی و شهرداری‌ها به خاطر خدمات آنان در تعطیلات نوروز در صحن علنی مجلس قرائت شد.براساس این بیانیه، نمایندگان مجلس از وزارت کشور، نیروی انتظامی، پلیس راه و راهنمایی و رانندگی به خاطر تلاش شبانه‌روزی آنها و کاهش تصادفات جاده‌ای به میزان 15 درصد و تامین آسایش و امنیت مسافران تشکر کردند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها