پزشکان در یک مطالعه جدید تاکید کردند افرادی که مبتلا به عارضه فشار خون هستند، باید برنامه خواب منظم و مناسبی داشته باشند چراکه خواب نامناسب، سلامت این افراد را بیشتر از افراد سالم به خطر می‌اندازد. نتایج آزمایش‌ها نشان داده است کسانی که به فشارخون مبتلا هستند و در عین حال کم می‌خوابند، بیشتر از دیگران در معرض خطر ابتلا به سکته مغزی و بیماری‌های قلبی هستند. بنابراین تحقیق، افرادی که به فشار خون بالا مبتلا هستند باید از نظر میزان خواب تحت نظر پزشک باشند./ ایسنا
کد خبر: ۳۸۸۹۶۱

چای قدرت مغز را افزایش می‌دهد

پزشکان در آزمایش‌های جدید خود دریافته‌اند که نوشیدن یک فنجان چای در عین حال که قدرت مغز را افزایش می‌دهد به کاهش خستگی، افزایش هوشیاری و نیز بهبود عملکرد و بازده مغز نیز کمک می‌کند.

متخصصان دانمارکی در این آزمایش‌ها تاثیر مواد شیمیایی اصلی موجود در چای را روی توان ذهنی 44 شرکت‌کننده جوان مورد بررسی و ارزیابی قرار دادند.

تاثیرات این مواد ازجمله یک نوع اسیدآمینه موسوم به «ال ـ‌ تئانین» که در چای سبز نیز یافت می‌شود و همچنین کافئین به مقداری که معمولا در یک فنجان چای یافت می‌شود با مواد دارونما در گروه کنترل مقایسه شد.

این مطالعات همچنین نشان داد کسانی که چای می‌نوشند سطح هوشیاری بالاتری نیز دارند.

به گفته این متخصصان، چای همچنین خستگی را در بین داوطلبان زیر40 سال کاهش می‌داد./ ایسنا

پیشگیری از سرطان روده با کاهش مصرف گوشت قرمز

کارشناسان بهداشتی تاکید کردند: خوردن بیش از 3تکه گوشت قرمز در روز در افزایش خطر ابتلا به سرطان روده موثر است.

هیات مشاور علمی تغذیه در لندن در همین رابطه دستورالعمل‌هایی را منتشر کرده که برای کاهش خطر بروز سرطان روده تعیین شده‌اند.

براساس یافته‌های این کارشناسان، کاهش متوسط مصرف گوشت قرمز تا 70 گرم در روز می‌تواند خطر ابتلا به سرطان را کاهش دهد، زیرا این ماده پروتئینی حاوی موادی است که با بروز سرطان روده در ارتباط است.

صندوق جهانی تحقیقات سرطان نیز توصیه می‌کند که مصرف گوشت قرمز به 500 گرم گوشت پخته یا حدود 700 تا 750 گرم گوشت خام در هفته کاهش پیدا کند./ ایسنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها