معاون وزیر بازرگانی با تاکید بر این‌که افزایش قیمت در سال 90 نخواهیم داشت، گفت: برخی تولیدکنندگان درخواست خود برای افزایش قیمت را به سازمان حمایت ارجاع داده‌اند؛ اما بررسی این درخواست‌ها باید از سوی وزارتخانه‌های ذی‌ربط باشد.
کد خبر: ۳۸۷۳۴۷

محمدحسن نکویی مهر در گفت‌وگو با مهر افزود: اعتقاد ما بر این است که روال طبیعی که سال‌های گذشته نیز در ایام پایانی سال وجود داشته، امسال نیز به‌رغم اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها تکرار خواهد شد و بر این اساس پیش‌بینی مبنی بر افزایش قیمت کالاها وجود ندارد.

وی اظهار کرد: تصور نمی‌کنیم که بعد از عید افزایش قیمتی وجود داشته باشد. تاکنون نیز که نزدیک به 2 ماه از اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها می‌گذرد، ارتباط قوی میان سازمان حمایت و تولیدکنندگان شکل گرفته و تفاهم‌نامه‌هایی نیز وجود داشته است، بنابراین هر تغییری که قرار باشد در قیمت کالاها انجام شود، حتما در قالب گزارش‌هایی است که از جانب سیاستگذاران تولید و وزارتخانه‌های سیاستگذار این بخش
به کارگروه ارجاع داده می‌شود.

وی افزود: در زمان ایام عید و اوایل سال 90 تغییر قیمتی نخواهیم داشت؛ چراکه روندها تغییر نکرده است و اگر قرار بود با اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها، شوک در بازار ایجاد شود، به طور قطع باید با تغییرات در سوخت و هزینه حمل و نقل، ایجاد می‌شد؛ اما این امر محقق نشد؛ چراکه با تمهیداتی از آن جلوگیری شد و بازار مدیریت شده است. نکویی‌مهر گفت: سال آتی نیز این روند ادامه خواهد داشت و اتفاقی در سال 90 رخ نخواهد داد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها