ذوب آهن و سپاهان امروز در شرایطی به مصاف هم می‌روند که سرخابی‌ها چشم به توقف آنها دارند

نگاه استقلال و پرسپولیس به شهرآورد حساس اصفهان

گرچه استقلال و پرسپولیس در مصاف با پیکان و راه‌آهن کار چندان سختی در پیش ندارند، اما همه نگاه پرویز مظلومی و علی دایی به فولاد شهر اصفهان است جایی که نتیجه شهرآورد سپاهان و ذوب‌‌آهن می‌تواند معادلات صدر جدول را تغییر دهد.امروز حساس‌ترین دیدارهای هفته بیست و دوم لیگ برتر در اصفهان، تهران و قزوین برگزار می‌شود. جایی که استقلالی‌ها که دلیل پیروزی ارزشمند هفته گذشته خود مقابل استیل آذین، با یک بازی بیشتر جای سپاهان را در رده دوم گرفته‌اند، هیچ دوست ندارند 3 امتیاز شیرین دیدار با پیکان را در قزوین از کف بدهند. آنها به خوبی می‌دانند جایگاهشان در رده دوم سست است و هرگونه لغزشی به منزله فاصله گرفتن از صدر جدول است.
کد خبر: ۳۸۵۷۳۰

پرویز مظلومی که امروز علاوه بر قزوین نیم‌نگاهی هم به نتیجه شهرآورد اصفهان دارد، این‌چنین درباره دیدار با پیکان اظهارنظر کرد: با تیمی بازی داریم که متفاوت از نیم فصل اول شده است و پرسپولیس را با قاطعیت شکست داده است. بازیکنان ما کاملا به شرایط بازی آگاهند و حریف را دست‌کم نمی‌گیرند چرا که می‌دانند باید 3 امتیاز این بازی را بگیریم تا خودمان را به صدر جدول نزدیک کرده و تیم‌های پایینی هم به ما نرسند.سرمربی استقلال که در این دیدار روانخواه، جباری و محمدی را به دلیل مصدومیت در اختیار ندارد، درباره وضعیت هوار محمد گفت: هوار در حال تمرینات بدنسازی است و ما از هفته‌های آینده روی این بازیکن حساب می‌کنیم.این در حالی است که حمید علیدوستی، سرمربی پیکان اعتقاد دارد پیروزی شاگردانش مقابل بازیکنان اسمی استقلال دور از دسترس نیست و آنها نگاه ویژه‌ای به بازی‌های خانگی دارند.

دایی: هوشمندانه بازی می‌کنیم

پرسپولیس با وجود 2 پیروزی پیاپی همچنان در رده ششم جدول قرار دارد، هر چند هفته گذشته ایام به کام دایی و شاگردانش بود تا با توقف تیم‌های بالانشین سرخپوشان به روزهای آینده امیدوارتر شوند. قرمزها امروز هم امیدوارند که با غلبه بر راه‌آهن، تیم‌های بالانشین خود را ناکام ببینند و شهرآورد اصفهان هم برنده نداشته باشد، تا پله به پله خود را بالا بکشند.در‌ آستانه این دیدار، خبر خوب برای پرسپولیسی‌ها این است که وحید هاشمیان کاملا بهبود یافته و امروز می‌تواند اولین بازی‌اش را برای این تیم انجام دهد. علی دایی درباره این بازی گفت: با توجه به تمریناتی که داشتیم در شرایط خوبی هستیم‌، خوب تمرین کرده و آماده بازی هوشمندانه با راه‌آهن هستیم. چون نمی‌خواهیم هیچ امتیازی را در این بازی از دست بدهیم می‌خواهیم تا پیش از فرارسیدن عید نوروز، با کسب پیروزی‌های پیاپی به هوادارانمان عیدی بدهیم.

در حالی که دایی با قاطعیت درباره پیروزی در این دیدار صحبت کرد، مهدی تارتار سرمربی راه آهن هم با تاکید بر این ‌که تیمش آماده این بازی حساس است، گفت: با توجه به باخت هفته گذشته، مقابل پرسپولیس محکوم به برد هستیم.

جنگ صدرنشینی در حاشیه زاینده‌رود

سپاهان که نیم فصل دوم و همین‌طور یک بازی معوقه خود را با نتیجه تساوی پشت‌سر گذاشته، اگر به دنبال قهرمانی است، دیگر حق اشتباه ندارد. از این حیث امیر قلعه‌نویی شهرآورد امروز را فرصت مغتنمی برای کاهش فاصله امتیازی با ذوب‌آهن صدرنشین می‌داند. در این باره کریم قنبری مربی طلایی‌پوشان اصفهانی گفت: این بازی، دیداری فینال گونه است و اگر بتوانیم ذوب‌آهن را شکست دهیم می‌توانیم راهمان را برای رسیدن به صدر جدول هموارتر کنیم، البته امیدوارم در این بازی طلسم بدشانسی 2 هفته اخیرمان را هم بشکنیم.با این حال و در شرایطی که 6 تیم بالای جدولی چشم به لغزش دوباره ذوب‌آهن در این بازی دارند، منصور ابراهیم‌زاده و شاگردانش برای این دیدار سنتی و حیثیتی حساب ویژه‌ای باز کرده‌اند و با برنامه گام به این بازی می‌گذارند. نمونه بارز این برنامه را هفته گذشته دیدیم جایی که ابراهیم‌زاده اصلی‌ترین مهره خود محمدرضا خلعتبری را از ترس 3 کارته شدن نیمکت‌نشین کرد تا با خیال راحت به جنگ همشهری‌هایش برود.

برنامه کامل هفته 22 لیگ برتر

صبا ـ فولاد ـ ورزشگاه یادگار امام(ره)، ساعت 15، داور: صالحی/مس ـ استیل‌آذین ـ ورزشگاه شهید باهنر، ساعت 15، داور: حاج بابایی/پیکان ـ استقلال ـ ورزشگاه شهید رجایی، ساعت 45/ 14، داور: محسن قهرمانی/پرسپولیس ـ راه‌آهن ـ ورزشگاه آزادی، ساعت 17:00، داور: محمود رفیعی/تراکتورسازی ـ شاهین ـ ورزشگاه یادگار امام(ره)، ساعت 17، داور: یدالله جهانبازی/ سایپا ـ ملوان ـ ورزشگاه انقلاب، ساعت17، داور: رهبر فام/سپاهان ـ ذوب‌آهن ـ ورزشگاه فولادشهر، ساعت 17، داور: محسن ترکی/ نفت تهران ـ پاس ـ ورزشگاه شهید دستگردی، ساعت 17، داور: محمدی/نفت آبادان ـ شهرداری ـ ورزشگاه تختی، ساعت17، داور: دانش‌مهر

محرومان هفته

با اعلام سازمان لیگ برتر تنها این 6 بازیکن از همراهی تیم‌های خود در رقابت‌های هفته بیست و دوم که امروز برگزار می‌شود، محروم هستند: منصور تنهایی (شاهین)، نادر احمدی (پاس)، علی احمدی (ذوب‌آهن)، هادی ایمانی و حسن اشجاری (استیل آذین) و میلاد فخرالدینی (مس).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

امید توفیقی / گروه ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها