مدیرعامل شرکت مدیریت منابع ایران آب گفت: چهارمحال و بختیاری با داشتن منابع غنی و ظرفیت‌های بالای آبی و به عنوان یکی از پرآب‌ترین استان‌های ایران، فقط 5 درصد سهم منابع آبی کشور را در اختیار دارد.
کد خبر: ۳۸۴۱۸۹

به گزارش ایرنا، علیرضا الماسوندی افزود: این 5 درصد سهم آبی نیز از سوی خود مردم با ایجاد چاه‌های سطحی و ایجاد کانال‌های آب به صورت سنتی مورد استحصال قرار گرفته است، چرا که آب این استان پتانسیل مطلوبی برای جذب سرمایه‌گذاران دارد.

الماسوندی یادآور شد: چهارمحال و بختیاری یک سوم منابع آبی کشور را در اختیار دارد و از بیش از یک میلیارد مترمکعب نزولات جوی این استان سالانه 610 میلیون مترمکعب آب مورد استفاده قرار می‌گیرد که 70 درصد آن در بخش کشاورزی و بقیه در بخش شرب و صنعت مصرف می‌شود.

استاندار چهارمحال و بختیاری نیز گفت: هیچ فردی با انتقال آب چهارمحال و بختیاری برای مصرف شرب به دیگر مناطق استان مخالف نیست، اما باید در ابتدا اولویت و تامین آب چهارمحال و بختیاری مد نظر مسوولان وزارت نیرو باشد.

علی‌اصغر عنابستانی افزود: در حالی این استان به عنوان یکی از پرآب‌ترین استان‌های کشور مطرح است که در شهرستان لردگان مردم از کمبود آب شرب رنج می‌برند و در این راستا نیز مباحثی فرااستانی مبنی بر انتقال آب از کنار این شهرستان به حوضه‌های دیگر شنیده شده است.

وی تصریح کرد: طرح تامین آب بن به بروجن به عنوان یکی از مهم‌ترین طرح‌های راهبردی آب استان سال آینده، حتی اگر تا آن زمان نیز نظر کمیسیون ماده 32 را اخذ نکرده باشد یا اعتبار برای آن تخصیصض نیافته باشد، باید اجرایی شود.

عنابستانی یادآور شد: توجیه‌دارترین طرح آبی این استان که مطالعات آن نیز انجام شده طرح اجرای سد ونک در لردگان است، اما این طرح هنوز آغاز نشده و بخشی از نیاز آبی شهرستان لردگان به اجرای این طرح وابسته است.

به گفته وی، یکی از مشکلات عمده در بخش سرمایه‌گذاری صنعتی هم اکنون تامین نیاز آبی است و در این زمینه مسوولان چهارمحال و بختیاری انتظار دارند که این مشکل از سوی وزارت نیرو برطرف شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها