در پی فاصله گرفتن قیمت طلا در داخل کشور با قیمت‌های جهانی، بانک مرکزی ساعات فروش سکه در بانک کارگشایی را افزایش داد. براساس این گزارش، با وجود کاهش قیمت جهانی طلا در هفته‌های اخیر، بهای این فلز گرانبها در داخل نه تنها کاهش نیافت بلکه در مواردی افزایش پیدا کرد که همین مساله حبابی شدن قیمت‌های داخلی را به دنبال داشت.
کد خبر: ۳۸۴۱۴۸

برهمین اساس، بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد: از روز شنبه 16 بهمن ماه جاری (امروز)‌ زمان فروش سکه در بانک کارگشایی تا ساعت 19عصر افزایش می‌یابد. حراج سکه در بانک کارگشایی روزهای شنبه، دوشنبه و چهارشنبه صورت می‌گیرد. برهمین اساس متقاضیان می‌توانند برای خرید سکه در روزها و ساعات اعلام شده به بانک کارگشایی مراجعه کنند.

در همین حال، رئیس اتحادیه کشوری طلا و جواهر، قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم را روز پنجشنبه 415 هزار تومان اعلام کرد و گفت: تحولات سیاسی اخیر منطقه فقط 2 دلار در قیمت طلا نوسان ایجاد کرده است. وی خاطرنشان کرد: قیمت هر اونس طلا در بازارهای جهانی در پنجشنبه به 1335 دلار رسید که نسبت به روزهای گذشته تقریبا روزهای آرامی را پشت سر گذاشته است.

به گفته رئیس اتحادیه کشوری طلا و جواهر، تحولات و تغییرات سیاسی روزهای اخیر در برخی کشورهای منطقه مانند مصر، نوسان زیادی را در بازارهای نفت، سهام، ارز و سکه ایجاد نکرده و بیشترین نوسانات ایجاد شده فقط در روز اول شروع تحولات مصر بوده است.

ورود سکه‌های گرمی

در همین حال طبق اعلام بانک مرکزی، سکه‌های گرمی از امروز توسط بانک‌های صادرات و ملت وارد بازار خواهد شد.

سکه‌های گرمی در کنار سایر سکه‌های موجود به بازار می‌آیند و قیمت‌ آنها مشابه سایر سکه‌ها براساس نرخ‌های جهانی تعیین خواهد شد. وزن سکه یک گرمی، 01/1 گرم و قطر تقریبی آن 3/13 میلی‌متر است. عیار این سکه‌ها نیز همانند سکه‌های بهارآزادی رایج در بازار 900 در هزار است. این گزارش حاکی است عرضه سکه‌های گرمی تا 21 بهمن ادامه خواهد داشت و پس از آن دوشنبه و چهارشنبه هر هفته توزیع خواهد شد. برخی فعالان بازار پیش‌بینی می‌کنند با ورود سکه‌های گرمی قیمت سایر سکه در بازار متعادل شود و این امر می‌تواند در فرونشاندن حباب کنونی قیمت طلا در کشور موثر باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها