2 برادر که با تاسیس یک شرکت هرمی برای سرمایه‌گذاری در تورهای مسافرتی و استخدام در شرکت‌های دولتی از شهروندان استان مرکزی کلاهبرداری می‌کردند، دستگیر شدند. به گزارش «جام‌جم»، این دو برادر به اتهام کلاهبرداری از مردم استان مرکزی وقتی تحت تعقیب پلیس اطلاعات ـ امنیت این شهر قرار گرفتند که هفته گذشته مردی با حضور در مرکز پلیس از آنها شکایت کرد.
کد خبر: ۳۸۳۴۵۶

در تحقیق از شاکی معلوم شد، متهمان به عنوان سرمایه‌گذاری در شرکت‌هایی که در زمینه تورهای مسافرتی فعالیت دارند و استخدام در یک شرکت خودروسازی، او را فریب داده و 10 میلیون تومان از وی کلاهبرداری کرده‌اند.

شکایت، یکی پس از دیگری

در حالی که ماموران در جستجوی 2 برادر شیاد بودند، افراد دیگری هم به مرکز پلیس مراجعه و شکایت‌های مشابهی ارائه کردند.

در تحقیق از شاکیان جدید معلوم شد آنها نیز به عنوان سرمایه‌گذاری یا استخدام در شرکت‌های دولتی، در دام متهمان گرفتار شده‌اند.

دستگیری متهمان فراری در تهران

با به دست آمدن این اطلاعات، ماموران جستجوی خود را برای دستگیری کلاهبرداران آغاز کردند تا این که با شناسایی محل اختفای آنها موفق شدند، روز یکشنبه ـ 10 بهمن ـ متهمان را در خانه‌ای در محله سعادت‌آباد تهران دستگیر کنند.

متهمان با انتقال به اداره اطلاعات ـ امنیت استان مرکزی در بازجویی اعتراف کردند از سال گذشته با یک شرکت هرمی که آن را 2 برادر تهرانی اداره می‌کردند،‌ همکاری کرده و با معرفی افراد زیادی به 2 سرکرده شرکت، پول کلانی به دست آورده‌اند.

کلاهبرداری 200 میلیون تومانی

در ادامه مشخص شد، متهمان پس از چند ماه همکاری با 2 برادر تهرانی، خودشان یک شرکت جدید را در استان مرکزی راه‌اندازی و به بهانه سرمایه‌گذاری در شرکت‌هایی که در زمینه تورهای مسافرتی و استخدام در شرکت‌های دولتی و خودروسازی فعالیت می‌کنند، افراد بسیاری را فریب داده و 200 میلیون تومان کلاهبرداری کرده‌اند. آنها پس از فرار از استان مرکزی و بازگشت به تهران، دوباره به جرایمشان ادامه داده‌اند.

در حالی که تحقیقات از متهمان ادامه داشت، ماموران اطلاع یافتند، 2 برادر بازداشت شده از طریق 30 مرد که زیرمجموعه شرکت هرمی آنها بوده‌اند، مردم را فریب داده‌اند.

سرهنگ رفیعی، معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان مرکزی در این باره گفت: 2 برادر کلاهبردار با قرار قانونی در زندان به سر می‌برند. تحقیقات برای دستگیری همدستان فراری آنها ادامه دارد.

وی با هشدار به مردم از آنها خواست از اعتماد به افرادی که به بهانه سرمایه‌گذاری سعی در دراختیار گرفتن سرمایه آنها را دارند جدا خودداری نمایند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها