شعبه 17 دیوان عالی کشور تایید کرد

حکم قصاص ، حبس و شلاق برای قتل در آژانس

دیوان عالی کشور حکم قصاص جوانی را که با همدستی دوستانش، جوان دیگری را به قتل رسانده بود،‌ تأیید کرد.
کد خبر: ۳۸۲۷۹۰

به گزارش فارس،‌ ساعت 3 صبح جمعه 9 آبان سال گذشته، مأموران کلانتری 129 جامی از مرگ یک مرد جوان در بیمارستان سینا باخبر شدند.

مأموران با حضور در محل حادثه واقع در بیمارستان سینا متوجه شدند پسر جوان 20 ساله‌ای به نام امیر بر اثر اصابت ضربات متعدد چاقو به شدت زخمی شده و به قتل رسیده است.

تحقیقات آغاز شد تا اینکه مشخص شد این فرد در ساعت یک بامداد مورد اصابت ضربات چاقو و قمه قرار گرفته و پس از 2 ساعت در بیمارستان به قتل رسیده است.

کارمندان یک آژانس کرایه اتومبیل که در کنار منزل امیر واقع شده است مدعی‌ شدند 6 سرنشین 3 موتورسیکلت به در خانه امیر آمده و بعد از ورود آنها به آژانس، با او درگیر شدند که در این درگیری امیر به شدت زخمی شد.

یکی از دوستان امیر هم مدعی شد در ساعات اولیه شب دست امیر به شدت دچار خونریزی شده بود که وی مدعی شد در درگیری با عده‌ای از بچه‌های محله مختاری مجروح شده است.

دوست امیر مدعی شد امیر با دختری در محله مختاری ارتباط داشته که مدت‌ها از سوی هم محله‌ای‌های این دختر جوان تهدید به مرگ شده است.

با تکمیل تحقیقات پلیس، متهمان این درگیری به نام‌های حمید، علیرضا، امید، امیر، حامد، مسعود و محسن شناسایی و دستگیر شدند و در جریان اظهارات متناقض متهمان مشخص شد، حمید ضربات مرگبار را به مقتول زده است.

قرار مجرمیت متهمان از سوی دادسرای جنایی تهران صادر و پرونده آنها برای رسیدگی به شعبه 71 دادگاه کیفری استان تهران ارجاع داده شد و جلسه محاکمه در تاریخ 30 مردادبه ریاست قاضی نورالله عزیزمحمدی برگزار شد.

سیدرضایی، نماینده دادستان با اشاره به مدارک موجود در پرونده خواستار مجازات متهمان شد. مادر مقتول نیز به عنوان تنها ولی‌دم خواسته خود را قصاص متهم ردیف اول و مجازات دیگر متهمان عنوان کرد.

در ادامه حمید، متهم ردیف اول پرونده در جایگاه قرار گرفت و ضمن رد اتهام قتل عمد گفت: من با او درگیر شدم ولی ضربه به سینه او را من نزدم.

وی درباره اظهارات شاهدان مبنی بر اینکه متهم به همراه دوستانش، مقتول را به خاطر ارتباط مقتول با یکی از دختران محله‌شان به قتل رسانده است، ‌گفت: این ادعا واقعیت ندارد و درگیری آخر ما در ادامه درگیری چند ساعت قبل در قهوه‌خانه بود که یکی از دوستانم به نام امید با عربده‌کشی آغازگر آن بود.

وی همچنین اظهارات و شهادت دیگر متهمان پرونده علیه خود را دروغ و بی‌اساس عنوان کرد.

بعد از اظهارات حمید، یکی دیگر از متهمان در جایگاه قرار گرفت و گفت: به سمت محله امیر در حرکت بودیم که امید، امیر را در خیابان دید و از همه خواست متوقف شده و به سمت او برویم. امیر به یک آژانس خودرو فرار کرد و ما هم به دنبال او وارد آژانس شدیم.

وی افزود: مقتول روی یک کاناپه نشست و قصد داشت به وسیله پاهایش جلوی ضربات قمه حمید را بگیرد و حمید نیز در همین حین ضرباتی به او می‌زد. امیر به من فحاشی کرد که من هم عصبانی شدم و باچاقوی خود ضربه‌ای به بازویش زدم.

در ادامه، 5 متهم دیگر پرونده در جایگاه قرار گرفتند و همگی اظهارات متناقض و متفاوتی نسبت به هم مبنی بر حضور در درگیری و مشاهده وارد کردن ضربات مرگبار از سوی متهم ردیف اول ارائه کردند.

بعداز اظهارات متهم، قاضی عزیزمحمدی ختم جلسه را اعلام و بعد از مشورت با مستشاران دادگاه، حمید، متهم اول را به قصاص و دیگر متهمان را به خاطر شرکت در درگیری منجر به قتل و شرب‌خمر، به حبس و تحمل شلاق محکوم کرد.

بعد از صدور حکم در دادگاه کیفری، پرونده برای اعلام نظر به دیوان عالی کشور ارجاع داده شد که قضات شعبه 17 دیوان عالی کشور، بعد از بررسی پرونده و مشورت، حکم صادره را تأیید کردند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها