سرپرست وزارت امور خارجه با اشاره به نقش سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی ، موساد در ترور شهید دکتر علیمحمدی دانشمند برجسته فیزیک ایران گفت: شکایت جمهوری اسلامی ایران از رژیم صهیونیستی بزودی به مراجع بین المللی ارایه می شود.
کد خبر: ۳۸۰۱۲۸

علی اکبر صالحی روز دوشنبه در گفگوی اختصاصی با  ایرنا از تشکیل پرونده حقوقی در این زمینه در وزارت امور خارجه خبر داد و افزود: جمع آوری مستندات دخالت رژیم صهیونیستی در ترور دانشمند ایرانی به پایان رسیده است.

وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ایران اخیرا در اطلاعیه ای ضمن اعلام دستگیری عوامل اصلی ترور استاد فیزیک دانشگاه تهران تاکید کرد که سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی در این ترور نقش داشته است.

دکتر مسعود علیمحمدی استاد برجسته فیزیک ایران بامداد 22 دی ماه سال 1388 و در سن 50 سالگی هنگام خارج شدن از منزل بر اثر انفجار یک بمب کنترل از راه دور ترور شد و به شهادت رسید.

همه سانتریفیوژهای ایران با برند ملی است

معاون رییس جمهوری و رییس سازمان انرژی اتمی در پاسخ به سوالی درباره زمان رونمایی از سانتریفیوژ با برند ملی در کشور نیز گفت: تمامی سانتریفیوژهای ایران با برند ملی است.

صالحی با اشاره به این که هیچ کشوری سانتریفیوژ نمی فروشد خاطرنشان کرد: در تاسیسات هسته ای ایران هیچ سانتریفیوژ خارجی وجود ندارد.

وی پیش از این نیز گفته بود:‌ امروز فعالیت‌های هسته‌ای ایران از جمله در زمینه غنی‌سازی بیشتر شده است به طوری که در حال طراحی نسل‌های جدید سانتریفیوژ هستیم.

رییس سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه ‌هم اکنون قصد تولید انبوه این نوع سانتیریفیوژها را نداریم، افزود: پس از گذراندان مراحل آزمایشی، زمانی که سانتیریفوژهای تولیدی به نهایت بازدهی خود رسیدند به تولید انبوه خواهند رسید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها