وزیر راه درمراسم افتتاح محور بابامیدان - یاسوج:

ارتباط جنوب کشور به قطب گردشگرى کهگیلویه و بویراحمد تسهیل مى‌شود

حمید بهبهانی گفت: پروژه محور بابامیدان به یاسوج در واقع کهگیلویه و بویراحمد را به دو استان فارس و خوزستان متصل می‌کند و موجب سهولت ارتباط منطقه جنوب کشور به قطب توریستی و گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد خواهد شد.
کد خبر: ۳۷۸۹۱۸

وزیر راه و ترابری در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی دولت درباره ویژگی‌های محور بابامیدان به یاسوج اظهار کرد: طول این پروژه 50 کیلومتر است که سابقه آن به 25 سال پیش برمی گردد. حدود 78 درصد کار احداث این جاده در دولت نهم و دهم انجام گرفته است و این در حالی است که پیش از دولت نهم تنها 22 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و از سال 74 تا 81 نیمه کاره رها شده بود.

وی افزود: جاده بسیار سخت و کوهستانی است که نسبت به جاده قدیم حدود 25 کیلومتر راه را نزدیک‌تر می‌کند، در 34 کیلومتر آن هم از خط سبقت استفاده شده است.

بهبهانی هزینه احداث این جاده را حدود هزار میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: این جاده اصلی جایگزین جاده قدیم می‌شود که حدود 45 دقیقه زمان سفر را کاهش سفر می‌دهد.

وزیر راه و ترابری، افزایش ایمنی، کاهش تصادفات، افزایش ظرفیت گردشگری، کاهش مصرف سوخت و آلاینده‌های زیست محیطی را از مزایای این پروژه ذکر کرد.

وی خاطر نشان کرد: همچنین این محور موجب می‌شود؛ 180 کیلومتر بندر بوشهر به مرکز کشور نزدیک ‌شود و سهولت ارتباط منطقه جنوب کشور به قطب توریستی و گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد با این محور امکانپذیر خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها