پرداخت کمک هزینه انرژی به دورکارها

مشاغل امنیتی دورکار نمی‌شوند

احمد بزرگیان با اعلام اینکه تا زمان نهایی شدن اینترانت ملی مشاغل امنیتی و محرمانه شامل دورکاری نمی شوند ، گفت: با توجه به اینکه وب ایران از کشورهای اروپایی و آمریکایی تغذیه می شود دولت برای افزایش امنیت طرح شبکه اینترانت ملی را در دستور کار دارد.
کد خبر: ۳۷۴۴۰۲

معاون نوسازی و تحول اداری معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی ریاست جمهوری در گفتگو با مهر با بیان اینکه در طول اجرای برنامه پنج ساله توسعه کشور سرعت اینترنت در ادارات به 512 کیلوبایت افزایش می یابد ، گفت: تلاش می کنیم در مصارف خانگی سرعت اینترنت افزایش یابد تا در اجرای قانون دورکاری کارمندان در انتقال صوت و تصویر با مشکل روبرو نشوند.

وی افزود: کارمندان دورکار که تجهیزات لازم را برای انجام کار در خانه دارند بابت مصرف انرژی (گاز و برق) ماهیانه 15 هزار تومان دریافت می کنند و اگر هم برای دورکاری نیاز به اینترنت پرسرعت داشتند دولت برای نصب و راه اندازی اینترنت پرسرعت کارکنان دورکار اقدام می کند.

معاون نوسازی و تحول اداری معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی ریاست جمهوری در پاسخ به این پرسش که با توجه به طرح های در حال اجرایی همچون قانون هدفمند کردن یارانه ها و طرح انتقال کارکنان از تهران آیا دولت برای اجرای دورکاری عجله نکرده است گفت: دولت سه ماه است که در دستگاه های دولتی کارگروه های مربوطه را تشکیل داده و هیچ عجله ای در کار نبوده است و در این مدت تمامی کارها و افرادی که قادر به دورکاری بوده اند مشخص شده است.

وی افزود: در این هفته بیش از 300 نفر از کارمندان ستادی وزارت اقتصاد و دارایی، 7 درصد کارکنان وزارت دادگستری ، 40 درصد از سازمان محیط زیست و 50 درصد از کارمندان ستادی وزارت کار به دورکاری رفته اند.

اینترانت ملی در اختیار کاربران و دورکارها

بزرگیان در پاسخ به این پرسش که آیا موضوع امنیت شبکه داده ها و اطلاعات سازمان های دولتی در صورت دورکاری 50 درصد از کارکنان دولت در این طرح دیده شده گفت: اتوماسیون تحت وب ضریب امنیت را بالا برده و سرعت بیشتری نسبت به اینترنت دارد ولی این مشکل همچنان باقی است که وب موجود در ایران از کشورهای اروپایی و آمریکایی تغذیه می شود لذا دولت برای بالابردن امنیت شبکه طرح شبکه اینترانت ملی را در دستور کار دارد.

وی با بیان اینکه بخش عظیمی از اجرای طرح اینترانت ملی توسط وزارت ارتباطات اجرا شده و به زودی بخش هایی از آن به بهره برداری می رسد ، گفت: اجرای این طرح موجب بالا بردن امنیت و سرعت اینترنت در ایران می شود ضمن اینکه اینترنت نیز ارزان تر از گذشته در اختیار کاربران قرار می گیرد.

بزرگیان اظهار داشت: یکی از کارگروه های «فاوا» وظیفه امنیت شبکه، محتوا و فنی شبکه اینترانت را بر عهده دارد ولی تا زمانی که اینترانت ملی نهایی نشده مشاغل امنیتی و محرمانه شامل دورکاری نمی شوند.

تبدیل ساعت مزدی به کارمزدی

معاون نوسازی و تحول اداری معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی ریاست جمهوری اظهار داشت: داوطلبان دورکاری از نظر فضای کار، موقعیت خانوادگی، توان انجام کار، خود مدیریتی و... ارزیابی می شوند که در صورت داشتن تمامی شرایط بازهم دولت برای کارکنان دورکار دوره های آموزشی برگزار می کند تا دورکار بتواند در خانه بدون آزار خانواده و اشغال فضای خانه به درستی فعالیت کند.

وی افزود: وظیفه کارگروه های سازمان های دولتی تعریف صحیح کار است به نحوی که حقوق، اضافه کار، کارانه و تمامی مزایای دورکار به نتیجه کار بستگی دارد و در این پروسه ساعت مزدی دورکار به کارمزدی تبدیل شود.

پرداخت هزینه ایاب و ذهاب و نهار کارمندان دور کار

بزرگیان با رد شایعاتی مبنی بر اینکه دورکارها از چرخه دولت کنار گذاشته شده و حقوقشان کم می شود ، گفت: در دورکاری حقوق و مزایا و اضافه کار کارمند کم نشده بلکه هزینه ایاب و ذهاب و نهار هم به کارمند پرداخت می شود همچنین اگر کارمند کار محوله را زودتر تحویل دهد پاداش هم می گیرد.

معاون نوسازی و تحول اداری معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی ریاست جمهوری با بیان اینکه 50 درصد از کارکنان دولتی می توانند دورکار شوند ، گفت: در برخی از دستگاه ها تا 80 درصد دورکاری امکان پذیر است ولی نقطه هدف در سال جاری 20 درصد دورکاری دستگاه های دولتی است. به عنوان مثال از 100 هزار زن کارمند در تهران باید حداقل 80 هزار نفر از آنها در خانه دورکار شوند تا بنیان خانواده آنها محکم تر شود.

بزرگیان گفت: اگر کارمند دورکاری اعلام کرد که شرایط خانه اش مناسب دورکاری نیست به اداره باز می گردد در ضمن دورکاری برای کارمندان مجرد، متاهل و زن و مرد یکی است.

معاون نوسازی و تحول اداری معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی ریاست جمهوری در پاسخ به این نکته که یکی از معایب دورکاری انزوای اجتماعی کارمندان است گفت: در طول هفته باید 20 درصد کارکنان دورکار در اداره حاضر شوند که این طرح مانع از انزوای اجتماعی می شود ولی حضور کارمند در خانه بسیار برای تحکیم خانواده موثر است.

بزرگیان در پاسخ به این پرسش که اروپا تنها یک درصد از کارکنان خود را دور کار کرده اند در حالی که ایران بدون تجربه قبلی 50 درصد دورکاری را در دستور کار خود قرار داده ، گفت: ایران با باقی کشورها فرق دارد و ما می توانیم و دنیا باید از ما یاد بگیرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها