از سوی معاون اول رئیس جمهور تشریح شد

260 مصوبه در سفر هیات دولت به استان مرکزی

260 مصوبه در جلسه هیات دولت در استان مرکزی تصویب شد.
کد خبر: ۳۷۱۷۹۱

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، معاون اول رئیس جمهور درپایان جلسه هیات دولت در نشست با خبرنگاران گفت:این مصوبات که در بخشهای عمرانی، بهداشتی و درمان، فرهنگی، صنعتی و خدماتی است با استفاده از اعتبارات دولتی و تسهیلات بانکی اجرا می‌شوند که اختصاص هزار و 600 میلیارد ریال در مدت پنج سال برای توسعه امور فرهنگی در 2 بخش عمرانی و گسترش برنامه‌های فرهنگی از مهم‌ترین آنهاست.

رحیمی با اشاره به تشکیل کارگروه فرهنگی به ریاست رئیس جمهور افزود: در این کارگروه بودجه فرهنگی استان 32 میلیارد ریال تعیین شده بود که رئیس جمهور آن را پنج برابر کردند.

وی اختصاص 110 میلیارد ریال از این مبلغ را به فعالیت‌های قرآنی و کانون فرهنگی مساجد اعلام کرد که طی سالهای 91 و 90 اختصاص می‌یابد.

رحیمی گفت: برای تجهیز مجتمع‌های فرهنگی، کمک به احیا آثار فرهنگی و زیر ساخت‌های گردشگری در سالهای 91 و 90 از این مبلغ هزینه می‌شود.

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به این‌که دولت هزار میلیارد ریال از سود تسهیلات گردشگری را در طول سالهای 90 تا 92 پرداخت می‌کند افزود: 170 میلیارد ریال برای توسعه فعالیت‌های صدا و سیما در سالهای 90، 91 و 92 اختصاص یافته است.

رحیمی از اختصاص 215 میلیارد ریال برای فعالیتهای فرهنگی مرتبط با ایثارگران خبر داد و گفت: این مبلغ برای توسعه مراکز فرهنگی و سامان دهی گلزار شهدا هزینه می‌شود. او افزود:برای توسعه اشتغال در شهرستان محلات با موضوع تولید گل و گیاهان زینتی تسهیلات بانکی پرداخت می‌شود و با توجه به این‌که اشتغالزایی در این شهرستان یک مزیت است در زمینه دادن تسهیلات محدودیتی وجود ندارد. معاون اول رئیس‌جمهور از اختصاص چهار هزار میلیارد ریال تسهیلات برای سرمایه‌گذاری و اجرای طرحهای نیمه تمام اشتغالزا خبر داد و افزود: برای این منظور 350 میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه در سال 89 و 90 برای اشتغال بیکاران در نظر گرفته شده است.

به گفته او براساس تعهد استاندار استان مرکزی 18 هزار شغل تا پایان امسال در استان ایجاد می‌شود که این میزان زیاد قابل افزایش هم خواهد بود.

رحیمی با بیان این‌که در مجموع امسال باید یک میلیون و100 هزار شغل در کشور فراهم شود گفت: با توجه به عملکرد استانداران در برخی استانها این میزان شغل تا پایان سال به یک میلیون و500 هزار شغل افزایش خواهد یافت.

وی اختصاص 300 میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه صندوق مهر امام رضا در سال 89 و 90 ظرف 15 ماه آتی را از دیگر مصوبات اعلام کرد و افزود: 600میلیارد ریال هم برای اصلاح و بهسازی راهها و ایجاد تقاطع هم سطح، مطالعه انتقال خروج راه آهن اراک به خارج از شهر ــ تسریع در 2 خطه کردن مسیر قم ــ اراک و شازند از طریق فانیانس اختصاص یافت.

رحیمی با بیان این‌که دولت تصمیم دارد از طریق سرمایه‌گذاری و فاینانس کشورهای دوست 24 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری کند گفت: با استفاده از این سرمایه‌گذاریها راههای مهم مواصلاتی کشور به هم وصل شوند و پاکستان نیز از طریق راه آهن ایران به ترکیه و اروپا و خلیج فارس به دریای مازندران متصل می‌شود.

وی خبر خوش برای مردم استان را توسعه خطوط هوایی اعلام کردو افزود:براین اساس ظرفیت پروازی در اراک توسعه می‌یابد و خطوط هوایی از اراک به سوریه و مکه ومدینه افزایش پیدا می‌کند.

معاون اول رئیس جمهور با بیان این‌که 55 میلیارد ریال برای توسعه فعالیت‌های وزارت کشور در استان اختصاص یافته است گفت: این مبلغ طی 2 سال آینده به 220 میلیارد ریال برای بهسازی و سامان دهی بافت فرسوده استان و اجرای طرح هادی، روستایی اختصاص افزایش خواهد یافت.

رحیمی اختصاص 50 میلیارد تومان برای عمران شهری و شهرسازی شهرهای اراک تا سفر چهارم دولت به استان،اختصاص یک میلیارد تومان برای تکمیل و تجهیز مجتمع فرهنگی جنب بیت قدیمی امام راحل در خمین، اختصاص 140 میلیارد ریال برای زیر ساخت‌های شهری ــ مخابراتی دولت الکترونیک، 44 میلیارد تومان برای نوسازی و عمران شهری از محل ماده 10، صدور مجوز برای ساخت 50 کارخانه صنعتی از محل پرداخت تسهیلات بانک مرکزی، 160 میلیارد تومان برای توسعه کشاورزی و مکانیزه شدن این بخش و گشایش خط اعتباری سالانه 100 میلیارد تومان برای ساخت نیروگاه‌های برق و 300 میلیارد تومان برای نیروگاه‌های 500 مگاواتی از محل صندوق توسعه ملی علاوه بر این اعتبارات با مشارکت بخش خصوصی و اختصاص 20 میلیارد تومان برای تکمیل زیر ساخت شهرک‌ها و نواحی صنعتی در چهار سال آینده و گاز رسانی به 320 روستای استان و اختصاص پنج میلیارد تومان برای اجرای طرح‌های زیست محیطی و کاهش آلودگی هوا به غیر از اعتبارات طرح جامع کاهش آلودگی هوای اراک و تکمیل مطالعات آب رسانی به پنج شهر و شهرستان استان را از دیگر مصوبات این سفر اعلام کرد.

وی از ساخت و تکمیل 60 سالن ورزشی، 35 نماز خانه و کتابخانه، استخر شنا و استانداردسازی 500 کلاس درس خبر داد و افزود: براساس این مصوبات 50 میلیارد تومان برای توسعه بیمارستانهای ولی عصر و آیت الله خوانساری اراک در سه سال آینده، 750 میلیارد تومان برای توسعه بخش غذایی و انجام ماموریت‌های وزارت دادگستری در استان، 14 میلیارد تومان برای مقابله با تهدیدات نرم و چهار میلیارد تومان برای برگزاری کنگره سرداران و6هزار و 250 شهید استان اختصاص یافت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها