‌‌اگر اهل فیلم دیدن هستید ‌(که حتما هستید) و فیلم‌های کمدی و اکشن را دوست دارید این فیلم را ببینید. اگر هم نیستید، باز به شما توصیه می‌کنیم این فیلم را ببینید. کدام فیلم؟ فیلم «سرخ».
کد خبر: ۳۶۷۷۰۹

«سرخ»، یک کمدی اکشن محصول سال 2010 است که از آن به عنوان هجویه‌ای بر فیلم‌های اکشن سینمای آمریکا یاد می‌شود.

«رابرت شونکه»، فیلمساز آلمانی‌تبار سینمای آمریکا، این فیلم را کارگردانی کرده و «مورگان فریمن» در کنار«هلن میرن» و «جان مالکوویچ»، بازیگران قدیمی و شهیر سینما در آن بازی دارد.

«بروس ویلیس» را هم که می‌شناسید؟ او هم در این فیلم هست و نقش یک مامور کارکشته و بازنشسته پلیس را به عهده دارد که دوباره دعوت به کار شده،تا با یک قاتل حرفه‌ای مبارزه و وی را دستگیر کند.

این مامور کارکشته در شرایطی از انزوای خود بیرون می‌آید که تصور دیگری از مبارزه با آدم‌های خلافکار دارد، اما به زودی متوجه می‌شود شرایط تغییر خیلی زیادی کرده و هیچ چیز شبیه دورانی که او مشغول کار بود، نیست.

کارگردان این فیلم خودش می‌گوید که کاراکتر «ویلیس» در این فیلم کاریکاتوری از شخصیت پلیس او و تعداد دیگری از بازیگران اکشن کار سینماست. شونکه می‌گوید: «همیشه در فیلم‌های اکشن و پلیسی، این کاراکترهای اصلی به صورت آدم‌هایی بی‌باک و متفکر به تصویر کشیده می‌شدند که یک‌تنه در مقابل ماشین جنگی نیروی دشمن می‌ایستادند و آنها را تار و مار می‌کردند. قصه سرخ اما عناصر زیادی از فیلم‌های اکشن را گرفته و با آنها شوخی می‌کند.»

گفته می‌شود شوخی اصلی با کاراکتر خود بروس ویلیس در مجموعه فیلم اکشن «جان سخت» است. ویلیس در این مجموعه فیلم ـ‌ که 3 قسمت اول آن در دهه 80 میلادی با فروش بالایی روبه‌رو شد ـ‌ در نقش یک پلیس سرسخت به نام «مکلین» ظاهر شد. او در قالب این کاراکتر مبارزه‌ای سخت با شخصیت‌های منفی را شروع کرد. «وارن الیس» نویسنده فیلمنامه «سرخ» برای نگارش فیلمنامه، حدود 100 فیلم اکشن و پلیسی 2 دهه 80 و 90 را تماشا کرده تا بتواند قصه خود را بنویسد و حال و هوای کارهای آن دوران را در آن خلق کند.

می‌بینید که فیلمنامه نوشتن چندان کار آسانی نیست و باید دست‌کم 100 تا فیلم دیده باشی و خیلی کارها را هم یاد گرفته باشی تا بتوانی فیلمنامه بنویسی. راستی شما تا حالا 100 تا فیلم دیده‌اید؟

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها