جهت بازگشت علی‌حسینی صورت گرفت

نامه فدراسیون وزنه‌برداری به مشاور حقوقی IWF

رای فدراسیون جهانی وزنه‌برداری اعلام شد

محرومیت‌ دائمی سعیدعلی ‌‌حسینی

سعید علی حسینی برای همیشه از حضور در رقابت های وزنه‌برداری در تمام سطوح محروم شد.
کد خبر: ۳۶۵۰۷۸

به گزارش ایسنا، فدراسیون جهانی وزنه برداری پس از یک سال بررسی پرونده سعید علی حسینی، موسوم به غول وزنه‌برداری و پدیده وزنه‌برداری دنیا رای به محرومیت مادام العمر او داد.

در این مدت فدراسیون وزنه‌برداری ایران با استفاده از وکلای مجرب در نشست هایی با سران فدراسیون جهانی وزنه برداری مدارکی را برای دفاع از علی حسینی ارائه کرده بود ولی در نهایت فدراسیون جهانی وزنه‌برداری در رای جدیدی که امروز - شنبه - اعلام کرد، این وزنه بردار را برای همیشه از حضور در رقابت های وزنه برداری محروم کرد.

فدراسیون جهانی وزنه برداری در حالی این رای را صادر کرد که برای دومین بار نمونه دوپینگ علی حسینی مثبت اعلام می شد.

تست دوپینگ علی حسینی پیش از نمونه گیری انجام شده در مسابقه های جهانی وزنه برداری در کره جنوبی در سال 2009، در سال 2006 نیز مثبت اعلام شده بود.

پس از ماه‌ها تلاش فدراسیون وزنه‌برداری و خانواده سعید علی حسینی برای رفع محرومیت از این پدیده وزنه‌برداری دنیا، از مدت‌ها پیش نه تنها شواهدی مبنی بر تبرئه علی حسینی وجود نداشت، بلکه محرومیت مادام‌العمر این قهرمان نامی قطعی شده بود.

اشک‌های سعید علی حسینی پس از محرومیت

سعید علی حسینی در حالی که به خاطر پایان عمر قهرمانی اش به شدت ناراحت بود و اشک می‌ریخت، گفت: از شنیدن خبر محرومیتم شوکه شده‌ام.

سعید علی حسینی قهرمان و رکورددار جوانان جهان در دسته‌ فوق سنگین و پدیده وزنه‌برداری دنیا در سال 2009 که به دلیل مثبت بودن تست دوپینگش - برای دومین بار - در حدود یک سال منتظر اعلام رای فدراسیون جهانی وزنه برداری بود، امروز تکلیفش مشخص شد و همانطور که پیش‌بینی می‌شد، با محرومیت مادام العمر روبرو شد.

سعید علی حسینی پس از شنیدن این خبر و در شرایطی که سکوت کرده بود و فقط اشک می ریخت اظهار داشت: چه باید بگویم؟ واقعا نمی‌دانم چه بگویم، تنها می‌توانم بگویم که از شنیدن این خبر خیلی شوکه شدم.

وی در حالی که نمی توانست حرف بزند، تصریح کرد: چه چیزی را می خواهید از من بشنوید؟ باید با پدرم حرف بزنم و پس از مشورت با او می توانم اظهارنظر کنم.

علی حسینی با بیان این که فقط می توانم بگویم که متاسفم،‌ خاطر نشان کرد: فقط باید با پدرم حرف بزنم.

سعید علی حسینی قهرمان و رکورددار جوانان جهان در دسته‌ فوق سنگین و پدیده وزنه‌برداری دنیا در سال 2009 روز دوم آبان‌ماه 1388 در اردوی تیم ملی وزنه‌برداری به صورت داوطلب نمونه آزمایش دوپینگ داده بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها