حیاط دانشگاه‌ها هنوز روزهایی را به یاد دارد که دانشجویان معترض به غذای بی‌مزه و بی‌کیفیت، ظروف استیل و غذای دست نخورده‌شان را پشت سر هم از سلف سرویس تا در ورودی دانشگاه می‌چیدند تا صدای اعتراضشان به گوش روسای دانشگاه برسد، اما از وزارت علوم خبر می‌رسد که بزودی سرآشپزهای بهترین رستوران‌های شهر به دانشگاه‌ها می‌آیند. هرچند هنوز غذای بی‌کیفیت در دانشگاه‌ها با قیمت 175 تومان فروخته می‌شود، اما با پرداخت هزینه بیشتر قرار است دانشجویان از سال آینده غذای بهتری میل کنند. این خبر را با عنوان طرح تاک، معاون دانشجویی وزیر علوم اعلام کرده و گفت: مدیریت غذای دانشجویان به دست خود آنها سپرده می‌شود.محمود ملاباشی توضیح داد: با طرح تاک بهترین رستوران‌های شهر با قیمت حدود 50 درصد داخل شهر به دانشگاه‌ها می‌آیند.
کد خبر: ۳۶۰۹۸۴

معاون وزیر با اشاره به جزئیات طرح تاک که در حال حاضر در دانشگاه کاشان در حال اجراست و در صورت جوابگو بودن برای دانشگاه‌های متقاضی کل کشور نیز اجرایی خواهد شد، گفت: در این طرح دانشجو علاوه بر استفاده از عرضه غذای 175 تومانی که به قوت خود نیز باقی است، می‌تواند با استفاده از طرح تاک از تنوع غذاهای دیگر نیز بهره‌مند شود.

وی با بیان این‌که غذای تمام شده در این طرح برای ناهار حدود 1700 تومان، برای شام حدود 1400 تومان و برای صبحانه 400 تومان است، گفت: البته بسته به نوع غذا این مبلغ کمی تغییر خواهد داشت.ملاباشی افزود: غذای تمام شده با ارائه70 درصد یارانه از طرف دانشگاه و 30درصد هزینه از سوی دانشجو ارائه خواهد شد که 30 درصد این مبلغ نیز به حساب وام دانشجویی افراد واریز می‌شود و دانشجو می‌تواند پس از پایان تحصیل آن را پرداخت کند. به گفته وی، در طرح تاک 5 یا 6 نوع غذا به تنوع در اختیار دانشجویان قرار خواهد گرفت.ملاباشی همچنین در جمع خبرنگاران درباره نقل و انتقال دانشجویان و شرایط مهمانی در دانشگاه‌ها گفت: دانشجویان با معدل بالای 13 از اول آبان در دانشگاه محل تحصیل خود، تقاضایشان را مطرح کنند که تا 15 دی نتایج نقل و انتقال و مهمان‌ها اعلام خوهد شد.

بیمه‌گران بخش خصوصی مشارکت کنند

معاون دانشجویی وزیر علوم در پاسخ به این که با وجود تاکید وزیر علوم در مشارکت با بخش خصوصی چرا در طرح تجمیع بیمه دانشجویان، وزارت علوم با بیمه ایران ـ به عنوان بیمه‌گر دولتی ـ قرارداد بسته است، گفت: متاسفانه رئیس صندوق رفاه دانشجویی در سفر استانی است و نمی‌تواند پاسخگو باشد، اما تا آنجا که می‌دانم هنوز برای تجمیع بیمه دانشجویان قراردادی با بیمه ایران منعقد نشده و بیمه‌گران خصوصی هم می‌توانند در این طرح مشارکت کنند. ضمن این که در حال حاضر بیمه سینا از بیمه‌گرانی است که برای بیمه دانشجویان بورس خارج اعلام آمادگی کرده که در حال بررسی این تقاضا هستیم.

صدور 1100 حکم انضباطی در دانشگاه‌ها

معاون دانشجویی وزیر علوم از سیر نزولی صدور احکام انضباطی دانشجویان خبر داد و گفت: در سال تحصیلی 89 ـ 88 یکهزار و 100 حکم انضباطی در زمینه‌های مختلف برای دانشجویان صادر شد.

وی درباره وظایف کمیته‌های انضباطی درباره بحث عفاف و برخورد با بی‌حجابان گفت: از وظایف دانشگاه، دانشجویان و کمیته‌های انضباطی این است که به قانون جمهوری اسلامی ایران احترام بگذارند و هرکس که بخواهد نقض قانون کند باید احضار شود، اما احکامی که به علت رعایت نکردن حجاب در دانشگاه منجر به ترک تحصیل، جلوگیری از تحصیل، اخراج، انتقال یا مهمان شدن دانشجو شده باشد را تایید نمی‌کنم.

ملاباشی توبیخ کتبی با درج در پرونده یا بدون درج در پرونده و حتی تذکرات شفاهی یا کتبی را از موارد معمول در برخوردهای انضباطی برشمرد و اضافه کرد: نهایتا ممکن است دانشجو یک ترم ممنوع از تحصیل شود یا این بحث به تعلیق از تحصیل وی منجر شود منتها در پایان تحصیل همه این سوابق انضباطی از پرونده دانشجو پاک می‌شود و هیچ نوع مانعی برای آینده وجود نخواهد داشت.

هیچ دانشگاه خارجی در ایران شعبه ندارد

مدیرکل امور دانش‌آموختگان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نیز با تاکید بر این‌که هیچ دانشگاه خارجی در داخل کشور مجوز فعالیت ندارد، گفت: صدور مدارک غیرمعتبر از سوی برخی موسسات بدون دریافت مجوز غیر معتبر است؛ چرا که دانشگاه‌های خارجی باید در داخل مجوز داشته باشند که ما به هیچ موسسه خارجی مجوز ارائه نکرده‌ایم.

محمدحسین مجلس‌آرا در خصوص داوطلبانی که خواستار ادامه تحصیل در دانشگاه‌های خارج از کشور هستند، افزود:‌ متقاضیان می‌توانند از مشاوره رایگان وزارت علوم برای اطلاع از وضع دانشگاه‌های خارج از کشور استفاده کنند.

مدیرکل دانش‌آموختگان، از امریکن ورد یونیورسیتی، موسسه آموزش غیرانتفاعی روسی اینتر لینگوآ و همچنین موسسه مدیریت و توسعه آموزش ارمنستان به عنوان موسساتی خبر داد که به عرضه مدرک غیرمعتبر در میان هموطنان ایرانی پرداخته‌اند و گفت: این 3 موسسه از نظر ما هیچ‌گونه اعتباری ندارند و مدارکشان به هیچ وجه ارزیابی نخواهد شد.

همچنین حسن مسلمی نایینی گفت: در فراخوان بورس سال89 بیش از هزار نفر ثبت‌نام کردند که در نهایت 178‌نفر جهت اعزام انتخاب شدند.وی تصریح کرد: در اعزام دانشجویان بورسیه درصدد هستیم که به سمت نیازهای کشور حرکت کنیم تا اعزام‌ها به صورت هدفمند باشد.

وی همچنین از افزایش مقرری دانشجویان داخل کشور تا30 درصد و همچنین افزایش مقرری دانشجویان خارج از کشور از20 تا50 درصد خبر داد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها