مهندسین سوییسی امروز با حفاری آخرین صخره باقیمانده در زیر کوههای آلپ، مراحل پایانی کندن طولانی ترین تونل جهان را به اتمام رساندند.
کد خبر: ۳۵۹۹۳۷

به گزارش ایرنا ، با این‌که سوییسی‌ها پس از 14 سال تلاش مستمر حفاری تونل 57 کیلومتری  گوتهارد را به پایان رساندند، اما انتظار نمی‌رود این تونل بتواند تا سال 2016 به طور رسمی فعالیت خود را آغاز کند.

گفته می‌شود در شرایط عادی قطارها می‌توانند با سرعت 250 کیلومتر از این تونل حرکت کرده و به طور مثال فاصله بین شهرهای زوریخ در سوییس تا میلان ایتالیا را در مدت یک ساعت و 30 دقیقه طی کنند.

حفاری آخرین صخره باقیمانده از تونل  گوتهارد که در حضور وزیر حمل و نقل سوییس و همچنین شادی کارکنان و کارگران شاغل در آن همراه بود، به طور مستقیم از طریق تلویزیون سوییس برای تمامی کشورهای اروپایی پخش شد.

دولت سوییس برای تکمیل این تونل بالغ بر 6/13 میلیارد دلار هزینه کرده است و پیش بینی شده است که پس از راه اندازی روزانه 300 قطار بتوانند از آن تردد کنند.

پیش از تونل  گوتهارد تونل 8/53 کیلومتری  سیکان در ژاپن که متصل کننده دو جزیره هونشون و هوکیادو و همچنین تونل 50 کیلومتری حفاری شده زیر کانال مانش بین انگلیس و فرانسه، طولانی ترین تونل جهان محسوب می‌شدند.

آمارهای اعلام شده از سوی وزارت حمل و نقل سوییس نشانگر آن است که در طول حفاری تونل گوتهارد، 2500 کارگر مشغول به کار بوده و 8 کارگر نیز در طول فعالیت 14 سال گذشته، جان خود را از دست داده‌اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها