ایران زمین

مراغه ـ خبرنگار جام‌جم: کوچک‌ترین قرآن جهان در نمایشگاه قرآن و عترت مراغه استان آذربایجان شرقی رونمایی می‌شود. مرتضی نصیری، رئیس اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مراغه با اعلام این خبر گفت: این قرآن به خط استاد احمد نظیف از کشور مصر در ابعاد یک در یک و 2 سانتی‌متر با جلد چرمی و عطف طلاکوب توسط انتشارات دارالعلم سوریه به ایران منتقل شده و توسط انتشارات راونیز مشهد به چاپ رسیده است.
کد خبر: ۳۴۹۶۴۷

بیرجند - خبرنگار جام جم : پایانه مرزی میل 78 طبق مصوبه چهارمین جلسه کارگروه اقتصادی و تولیدی استان خراسان جنوبی به پایانه مرزی ماهیرود تغییر نام پیدا کرد. مهدی حسینی، سرپرست اداره کل حمل و نقل و پایانه‌های خراسان جنوبی با اعلام این خبر افزود: این تغییرنام که 20 مرداد ماه سال جاری توسط مدیرکل دفتر امور اقتصادی استانداری اعلام شد، برگرفته از نام سایر پایانه‌های مرزی کشور به منظور همسان‌سازی به لحاظ همنامی با نزدیک‌ترین آبادی بوده که با توجه به فاصله 20 کیلومتری ماهیرود تا پایانه مرزی میل 78 به پایانه مرزی ماهیرود تغییرنام پیدا کرد.

خرم‌آباد ـ خبرنگار جام‌جم: معاون امور عمرانی استانداری لرستان گفت: 127 پروژه آبرسانی، بهسازی معابر، اجرای طرح هادی، بهسازی و روکش آسفالت راه‌ها، برق‌رسانی، احداث راه عشایری و احداث فضاهای ورزشی، آموزشی و بهداشتی و درمانی با اعتباری بالغ بر 210 میلیارد و650 میلیون تومان در هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسند.

امیر حمزه حقی‌آبی افزود: در این هفته تعداد 515 طرح خوداشتغالی در روستاهای استان با اعتباری بالغ بر 4 میلیارد و 354 میلیون تومان به بهره‌برداری می‌رسد که زمینه اشتغال مستقیم 515 نفر را فراهم می‌آورد.

اهواز ـ خبرنگار جام‌جم: استاندار خوزستان گفت: به منظور رونق اقتصادی و تسهیل در صادرات کالا از خوزستان به سوریه، ‌این استان با استان حلب سوریه خواهرخوانده می‌شود.سیدجعفر حجازی افزود: تا پایان شهریور با اعزام هیات اقتصادی استان به دمشق، تفاهم‌نامه خواهرخواندگی خوزستان و استان حلب سوریه امضا و نهایی می‌شود.

آبادان ـ واحد مرکزی خبر: خط لوله آبرسانی به اروندکنار دیروز به بهره‌برداری رسید.حیایی اهوازی، بخشدار اروندکنار گفت: این خط لوله به قطر 20 اینچ با افق 25 ساله ساخته شده و برای بهره‌برداری از آن 10 میلیارد ریال هزینه شده است. درواقع با بهره‌برداری از خط لوله آبرسانی اروندکنار، مردم اروندکنار و 20 روستای پرجمعیت آن از آب سالم و بهداشتی برخوردار شدند.

قزوین ـ فارس: مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: کشت کلزا در سطح 7 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان آغاز شد. جلیلوند افزود: برنامه‌ریزی کشت محصول کلزا در سطح بیش از 7 هزار هکتار از اراضی کشاورزی این استان آغاز شده و کشت این محصول در راستای طرح افزایش تولید دانه‌های روغنی و افزایش تولید و بهره‌وری و اصلاح الگوی کشت انجام شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها