شناسایی یکی پس از دیگری جاسوس‌ها و مزدوران موساد در لبنان، ضربه‌ای دردناک به این سازمان تروریستی رژیم اسرائیل است. شناسایی و دستگیری این جاسوس‌ها در عین حال از نفوذ این سازمان خطرناک در تاروپود جامعه لبنان بویژه در شبکه ارتباطات این کشور پرده برمی‌دارد.
کد خبر: ۳۴۵۲۵۲

روزنامه‌ الدستورچاپ اردن ، در تحلیلی تحت عنوان "ضربه‌ دردناک به موساد" به قلم رشید حسن، تحلیلگر اردنی، نوشته است:

«افشای این اقدامات، زمینه را برای این رژیم جهت وارونه نشان دادن واقعیت‌ها، ارتکاب جنایت‌ها و افشای مهمترین اسرار یک کشور باز می‌کند.

اعتراف‌های فائز کرم، سرتیپ بازنشسته ارتش و یکی از رهبران احزاب لبنانی در زمینه جاسوسی برای موساد، فضای سیاسی لبنان را شگفت زده کرد، بویژه این که این فرد از مسئولان مبارزه با تروریسم در ارتش لبنان بود. با شناسایی این فرد، تعداد مزدوران اسراییلی که تاکنون شناسایی شده‌اند 200 تن شد.

تمام این آمار نشان از میزان نفوذ این شبکه‌های جاسوسی دارد و البته تعداد زیادی نیز هنوز شناسایی نشده‌اند. این شبکه‌ها تاکیدی است بر این مساله که فتنه‌ها و آشوب‌هایی که پیش از این رخ داده و می‌دهد از ترور‌ها گرفته تا تخریب و ایجاد تنش داخلی در لبنان، تمامشان ساخته و پرداخته موساد و مزدورانش است.

اگر کمی دهانه پرگار را باز کنیم، می‌بینیم که دشمن صهیونیستی از برهه‌ ای که موسوم به صلح است، سوء استفاده کرده و جاسوس‌هایی را در سراسر کشورهای عربی از جمله در مصر به خدمت گرفته است، به‌طوریکه عزام عزام که صاحب شرکتی در شهر نصر مصر بود، در سال 1996 در قاهره به اتهام جاسوسی صنعتی برای موساد دستگیر شد. علاوه بر آن، دیگر مزدوران موساد و نیز قاچاق مواد مخدر و شبکه‌های زنان روسپی در مصر برای نابودی بافت اجتماعی این کشور را نمی‌توان فراموش کرد که با حمایت موساد صورت گرفت. دشمن به معاهده‌ها و توافق نامه‌های امضا شده احترام نمی‌گذارد، از این رو هم‌چنان مصر، ملتش و ارتشش دشمن اول اسرائیل هستند.

اخبار و گزارش‌های خبری نشان از آن دارد که دشمن صهیونیستی از اوضاع عراق نیز سوء استفاده کرده است و با همکاری ارتش اشغالگر آمریکا، جاسوس‌هایی را در عراق تحت عنوان شرکت‌ها‌ی مختلف به خدمت گرفته است جاسوس‌های اسرائیلی توانستند آثار تاریخی عراق را از موزه‌ی این کشور به سرقت ببرند.

ما نمی‌خواهیم به شناسایی شبکه‌های جاسوسی موساد در این کشور یا آن کشور و جنایت‌های این سازمان تروریستی از جمله ترور محمود المبحوح، از فرماندهان ارشد حماس در دبی، بپردازیم.

بر اساس برآوردها، پشت بسیاری از گروه‌های تروریستی که در کشورهای عربی فعالیت می‌کنند، موساد قرار دارد. وجود این گروه‌های تروریستی مطابق با استراتژی دشمن است که مبتنی بر ایجاد آشوب، شعله‌ور ساختن جنگ‌های داخلی و ترور‌ها است. نمی‌توان موساد را چندان از حمله اخیری که در العقبه اردن رخ داد، دور دانست، اما اسرائیل با نوعی سفسطه‌ بازی با هدف نابودی امنیت و ثبات در اردن، تلاش کرد که خود را به نوعی بی‌طرف و حتی طرفی که حمله موشکی‌ علیه آن صورت گرفت نشان دهد، اما ملت‌های عربی متعهد و پایبند به اصول جهان عرب و در راس آن مساله‌ ملت فلسطین هستند و از آن‌ها در مبارزه عادلانه‌شان حمایت می‌کنند.

گسترش شبکه‌های موساد در لبنان دال بر آن است که این سازمان تروریستی یک افسانه خیالی نیست، همانطور که صهیونیست‌ها مزدورانشان را گسترش داده‌اند و تلاش کردند افراد ضعیف را در یکسری اوهام گرفتار کنند.

موساد اشتباهات مرگباری را در دبی، لبنان، مصر و اروپا صورت داد؛ زمانی یک مراکشی را به زعم این که ابوحسن سلامه، از فرماندهان جنبش حماس بود، ترور کرد. عملکرد اشتباه موساد در شناسایی افراد مورد نظر مشخص شده است. ما به رغم امکانات گسترده موساد در برابر سازمانی عادی هستیم که اشتباهات مرگباری را صورت داده و ضربه‌های دردناکی را دریافت کرده و از فعالیتش در منطقه و جهان کاسته شده است. »

ایسنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها