سرقت از طریق کانال کولر

سارق موبایل فروشی‌ها دستگیر شد

سرپرست پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ با اعلام خبر دستگیری سارق مغازه‌های موبایل فروشی از طریق کانال کولر گفت: با دستگیری متهم و کشف مقادیری از اموال مسروقه از محل مخفیگاه وی در شرق تهران و با توجه به وقوع سرقت‌های مشابه از طریق کانال‌های کولر ، کلیه محل‌های سرقت مورد شناسایی قرار گرفته و پرونده جهت صدور دستور قضایی در اختیار مقام محترم قضایی قرار گرفته است.
کد خبر: ۳۲۸۱۹۶

به گزارش ایسنا ، پیرو مراجعه مالک یک مغازه موبایل فروشی در اول اسفند ماه سال گذشته به کلانتری 144 جوادیه تهرانپارس مبنی بر سرقت تمامی گوشی‌های تلفن همراه داخل مغازه به همراه کارتن‌های آنها و تشکیل پرونده مقدماتی آن، پرونده به دادسرای ناحیه 4 تهران ارسال و به دستور بازپرس ششم دادسرا پرونده جهت رسیدگی تخصصی به پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ ارجاع شد.

کارآگاهان پایگاه چهارم با جمع بندی اطلاعات بدست آمده از سرقت‌های مشابه اطلاع یافتند که سارق یا سارقان احتمالی، با سرقت از 5 مغازه موبایل فروشی اقدام به سرقت تعداد تقریبی 200 گوشی تلفن همراه و لوازم جانبی آن (باتری و hands free) ، شارژ خطوط تلفن همراه ایرانسل و همراه اول و وجوه نقد داخل مغازه‌ها کرده‌اند.

اظهارات مشابه یک مالباخته دیگر در بیستم دی ماه سال گذشته مبنی بر آن بود که صندلی‌های مغازه بر روی ویترین و روی همدیگر و حدود 5 صندلی نیز تا نزدیک سقف و کانال کولر قرار داشتند و تمام ویترین‌های مغازه هم از گوشی خالی شده بود.

پلیس با بررسی شیوه و شگرد استفاده شده در سرقت‌ها به این نتیجه رسید که سارق یا سارقان از طریق کانال‌های کولر وارد مغازه‌های فروش تلفن همراه شده و پس از سرقت نیز از طریق همان راه (کانال‌های کولر) از محل سرقت خارج شده‌اند.

بر اساس این گزارش ، با بررسی‌های بیشتر مشخص شد که سرقت کارتن‌های تلفن همراه بدان علت است که خریداران تلفن همراه برای جلوگیری از خرید و فروش گوشی‌های تلفن همراه مسروقه تمایل دارند تا این گوشی‌ها را به همراه کارتن‌های متعلق به گوشی‌ها خریداری کنند و سارق یا سارقان این پرونده با توجه به فروش آسان‌تر گوشی‌ های تلفن همراه دارای کارتن اقدام به سرقت کارتن‌ها کرده‌اند.

کارآگاهان پایگاه چهارم با بهره‌گیری از اطلاعاتی که از محل‌های فروش تلفن همراه در مناطق مختلف شهر تهران، بویژه در مناطق مرکزی و بازار تهران، در اختیار داشتند کنترل نامحسوس این مراکز را در دستور کار خود قرار دادند و پس از گذشت چند روز کارآگاهان به حضور جوانی حدودا 25 ساله و ترددهای وی در این مناطق مشکوک شده و وی را تحت مراقبت‌های خود قرار دادند.

با شناسایی این جوان، تحقیقات درباره وی آغاز و مشخص شد که وی تا مدتی پیش در بازار خرید و فروش تلفن همراه دارای کسب و کار بوده اما به علت اعتیاد شدید به مصرف شیشه، پس از مدتی ورشکسته و از آن زمان تاکنون از او هیچ خبری نبوده اما اخیرا مجددا در بازار حضور پیدا کرده و با توجه به شناخت قبلی کسبه بازار از وی، اقدام به قبول سفارش و فروش تلفن همراه به مغازه داران می‌کند.

با شناسایی خریداران تلفن همراه از این جوان به نام کیومرث.ب (22 ساله) و انجام بررسی های بیشتر، تعدادی از گوشی‌های تلفن همراه مسروقه مورد شناسایی قرار گرفت و کیومرث نیز به اتهام فروش اموال مسروقه در مورخه پنجم اردیبهشت سال جاری دستگیر و به پایگاه چهارم انتقال پیدا کرد.

کارآگاهان پایگاه چهارم در زمان دستگیری و بازرسی بدنی متهم موفق به کشف عابر بانک متعلق به افراد غیر شدند که در بررسی‌های بیشتر مشخص شد که این عابر بانک متعلق به مرد میانسالی است که چندی پیش برای معالجه به تهران آمده اما پس از مفقود شدن عابر بانکش مجبور شده تا بدون انجام درمان به شهرستان بازگردد و پس از بررسی‌های به عمل آمده مشخص شد متهم با کارت عابر بانک مسروقه اقدام به خرید طلا کرده است.

کارآگاهان پایگاه چهارم با بررسی پرونده این پرونده و بدست آمدن تصاویر بدست آمده از شخص مراجعه کننده به طلافروشی‌ها ، موفق به شناسایی متهم دستگیر شده به اتهام سرقت گوشی‌های تلفن همراه شده و در ادامه تحقیقات‌، متهم (کیومرث) از سوی صاحبان طلافروشی‌ها به عنوان خریدار طلا مورد شناسایی قرار گرفت.

متهم کیومرث. ب (22 ساله) که در ابتدای دستگیری تلاش داشت تا با انکار انجام سرقت‌ها ، زمینه انحراف در مسیر تحقیقات پرونده را ایجاد کند پس از ارائه مدارک و دلایل قطعی و غیرقابل انکار، لب به اعتراف گشود و گفت: مدتی پس از اعتیاد به شیشه دیگر نمی‌توانستم پیگیر امور مغازه شده و روزها نیز بسیار دیر در محل کار خود حاضر می‌شدم و همین دلایل و همچنین شدیدتر شدن اعتیادم به شیشه باعث شد تا پس از مدتی برشکست شوم و پس از آن تصمیم گرفتم تا با توجه به شناختی که از انواع گوشی تلفن همراه و همچنین بازار دارم اقدام به سرقت گوشی تلفن همراه و فروش آنها در بازار کنم.

این متهم افزود: پس از چند روز در بین ساعات 1 تا 3 بامداد به این مغازه‌ها رفته و پس از وارد شدن به داخل مغازه ( از طریق کانال‌های کولر ) و انجام سرقت از همان راه کولر از مغازه خارج شده و برای فروش گوشی‌های مسروقه به بازار می‌آمدم و چون مغازه‌داران مرا کاملا خوب می شناختند، بدون هیچگونه حساسیتی گوشی‌های تلفن همراه دارای کارتن را از من خریداری می کردند.

سرهنگ کارآگاه علی مؤذن، سرپرست پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام خبر دستگیری این متهم گفت: با توجه به اعترافات متهم و کشف مقادیری از اموال مسروقه از محل مخفیگاه وی در شرق تهران و همچنین جمع‌بندی اطلاعات بدست آمده درباره سرقت های مشابه انجام شده از طریق کانال‌های کولر، کلیه محل‌های سرقت مورد شناسایی قرار گرفته و پرونده جهت صدور دستور قضایی در اختیار مقام محترم قضایی قرار گرفته است.

سرهنگ علی مؤذن در پایان به صاحبان مغازه‌ها و کسبه بویژه آن دسته از مغازه دارانی که ارزش اموال داخل مغازه‌هایشان بالا است، توصیه کرد تا مغازه‌های خود را به سیستم‌های ایمنی بویژه سیستم دزدگیر و همچنین دوربین‌های مداربسته تجهیز کنند تا اولا مانع از انجام هرگونه سرقت شده و ثانیا در صورت سرقت احتمالی، تصاویر موجود از زمان سرقت زمینه ساز شناسایی و دستگیری هرچه سریع‌تر سارق یا سارقان باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها