مشهد ـ‌ خبرنگار جام‌جم: در پی افزایش جمعیت آهوهای پناهگاه حیات وحش شیراحمد در استان خراسان رضوی، معاونت محیط طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست در نظر دارد عملیات زنده‌گیری و انتقال بیش از 300 راس آهو به زیستگاه‌های یوزپلنگ ایرانی را بزودی آغاز کند.به گزارش دبیرخانه پروژه حفاظت از یوزپلنگ آسیایی،‌ براساس آخرین سرشماری صورت گرفته در سال 1388،‌ بالغ بر 2850 راس آهو در پناهگاه حیات وحش شیراحمد زیست می‌کند که انتظار می‌رود این رقم در سال جاری و با توجه به زایمان‌های جدید آهوها در فصل بهار، تا 15 درصد دیگر هم افزایش یابد.
کد خبر: ۳۲۷۸۷۶

بوشهر ـ خبرنگار جام‌جم: بزرگ ترین سازه بندری کشور بزودی در بندر بوشهر به بهره‌برداری می‌رسد.مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گفت: برج کنترل ترافیک دریایی بندر بوشهر بزرگ ترین سازه بندری کشور است که با 11 طبقه 52 متر طول دارد.محمد راستاد اضافه کرد: این برج که ساخت آن از سال 85 آغاز شده است تا پایان خرداد امسال راه اندازی می‌شود.قرار است مدرن‌ترین تجهیزات دریایی و مخابراتی در برج بوشهر نصب می‌شود.

ارومیه ـ خبرنگار جام‌جم: امسال در 277 هزار هکتار از اراضی آذربایجان غربی محصولات بهاره کشت می‌شود.

آقایی معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: تاکنون در 140 هزار هکتار از اراضی آذربایجان غربی محصولات بهاره کشت شده است و تا نیمه اول خرداد ماه 137 هزار هکتار دیگر هم زیر کشت خواهد رفت.

اصفهان ـ‌خبرنگار جام‌جم: ششمین جشنواره ملی فن‌آفرینی شیخ بهایی، 23 تا 25 اردیبهشت در 2 بخش مسابقه و غیرمسابقه در اصفهان برگزار می‌شود.علی مرادی دبیر این جشنواره گفت: جشنواره ملی فن‌آفرینی شیخ بهایی به منظور ترویج و توسعه فرهنگ فن‌آفرینی، خلاقیت و نوآوری، معرفی فن‌آفرینان به عنوان موتور حرکت و توسعه اقتصادی کشور و ایجاد فضای تعامل در میان فعالان عرصه‌های مختلف فن‌آفرینی از جمله سرمایه‌گذاران و صاحبان ایده برگزار می‌شود.

اصفهان خبرنگار جام‌جم: مدیرعامل شرکت توزیع برق اصفهان گفت: باتوجه به افزایش مصرف برق در بعدازظهرهای تابستان سال گذشته، امسال تعرفه اوج مصرف از 4 ساعت اول شب به ساعات 11 صبح تا 15 بعدازظهر تغییر می‌کند.

حمید علاقه‌مندان با اشاره به این‌که هر سال در فصل گرما مصرف برق 8 تا 10 درصد افزایش می‌یابد، اظهار کرد: در آستانه شروع تابستان باید تولید و توزیع برق را به همان میزان افزایش دهیم.

تبریز- خبر نگار جام جم: شهردار تبریز با هشدار به برخی عوامل ساخت و سازهای غیرمجاز و سودجویان، از برخورد قاطع شهرداری با این قبیل ساخت و سازها خبر داد. علیرضا نوین گفت: شهرداری به عنوان مسوول مستقیم و قانونی اداره شهر و حریم آن با جدیت و قاطعیت در مقابل ساخت و سازهای غیرمجاز شهری خواهد ایستاد و در این راه در مقابل هیچ کس اغماض نخواهد کرد.

شهرری ـ خبرنگار جام‌جم: شهردار منطقه 20 تهران طرح توسعه و نوسازی بافت‌های فرسوده حرم حضرت عبدالعظیم (ع) را از محورهای مورد توجه عنوان کرد. وی با اشاره به این‌که محدوده مورد نظر در طرح توسعه حرم حدود 230 هکتار است، افزود: برای توسعه حرم از طرح‌های زیبایی استفاده شده است تا علاوه بر نوسازی ساختمان‌ها، این نقطه با مرکزیت حرم به قطب زیارتی و گردشگری تهران تبدیل شود.

اصفهان ـ خبرنگار جام‌جم: رئیس کمیسیون حمل و نقل، محیط زیست و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر این که توزیع فضای سبز در محلات عادلانه نیست، گفت: با توجه به وجود رودخانه زاینده‌رود بیشترین فضای سبز در حاشیه این رود قرار دارد.

ابوالفضل قربانی توسعه و احداث کمربند سبز را از طرح‌های مهم بویژه در کلانشهرها دانست و افزود: کمربند سبز از توسعه بی‌رویه شهرها جلوگیری کرده و با تاثیر روی اقلیم شهر در کاهش آلودگی هوای اصفهان تاثیر چشمگیری خواهد داشت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها