در زندان‌های انگلستان درگیری و فکر خودکشی جای خود را به خیاطی و بافندگی داده است. مجرمان خشن دیروز، حالا به هنرمندانی تبدیل شده‌اند که روزانه ساعاتی را صرف کارهای دستی می‌کنند. موزه‌های انگلستان هم از این کار استقبال کرده‌اند و پذیرای هنر آنها شده‌اند.
کد خبر: ۳۱۷۹۲۸

این روزها گلدوزی و بافندگی یکی از راه‌های فرار از روزمرگی و افکار ناامیدکننده برای زندانیان انگلیسی است و شور و شوق جدیدی در آنها به وجود آورده است. ریچارد، یکی از زندانیان زندان لندن، روزانه 3 تا4 ساعت و حتی ساعاتی از نیمه‌شب را به بافندگی می‌گذراند. البته او تنها زندانی‌ای نیست که در کلاس‌های بافندگی و کاردستی شرکت می‌کند، بلکه تعداد زیادی از هم سلولی‌های او هم به این کار مشغولند.

به نوشته دویچه وله تنها در زندان‌های انگلیس نیست که زندانیان می‌توانند ببافند و بدوزند. ایده کاردستی، بافندگی و دوزندگی در زندان و فروش آنچه از این طریق تولید شده در خارج از زندان، بیش از 20 سال است در کشورهای گوناگون غرب با موفقیت روبه‌رو شده است. از جمله در آلمان نیز مارک لباسی وجود دارد به نام «هفتلینگ» (واژه آلمانی برای زندانی) که بخش زیادی از تولیدات آن محصول کار و زحمت زندانیان آلمانی است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها