محبی نیا به جام جم آنلاین خبر داد

بررسی بودجه از دوشنبه در مجلس

عضو هیئت رئیسه مجلس با بیان اینکه لایحه بودجه سال 89 از روز دوشنبه 17 اسفند در صحن علنی مجلس بررسی می شود،گفت:نمایندگان مجلس در 3 نوبت کاری صبح، عصر و شب لایحه بودجه سال 89 را بررسی می کنند.
کد خبر: ۳۱۵۵۷۵

جهانبخش محبی نیا نماینده میان دوآب در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار جام جم آنلاین با بیان اینکه مجلس شورای اسلامی از صبح فردا یکشنبه جلسه علنی دارد،گفت: در جلسه فردا حدود 10 تا 12 طرح و لایحه اعاده شده از شورای نگهبان مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

وی افزود:مجلس شورای اسلامی از صبح روز دوشنبه 17 اسفند بررسی لایحه بودجه سال 89 را در دستور کار دارد که در 3 شیفت کاری در صحن مجلس بودجه مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت و مجلس پنج شنبه این هفته هم جلسه دارد.

عضو هیئت رئیسه مجلس در پاسخ به این سوال که آیا محمود احمدی نژاد رئیس جمهور هنگام بررسی بودجه در صحن مجلس حضور خواهد یافت؟ گفت:معمولا هنگام بررسی بودجه کارشناسان دولت و معاون برنامه و بودجه رئیس جمهور با حضور در صحن مجلس از موئلفه‌های لایحه دولت دفاع می کنند و قانوناً رئیس جمهور هر وقت که بخواهد می‌تواند در صحن مجلس حضور یابد.

محبی‌نیا در خصوص نحوه بررسی لایحه بودجه در صحن مجلس با بیان اینکه بررسی کلیات بودجه در صحن مجلس 250 دقیقه یعنی چهار ساعت و 10 دقیقه بطول خواهد انجامید،گفت:در ابتدا سخنگوی کمیسیون تلفیق مجلس به مدت 15 دقیقه گزارش مصوبات این کمیسیون را در صحن مجلس قرائت می‌کند و سپس20 نماینده، هر کدام به مدت 10 دقیقه، نظرات خود را در مخالفت و موافقت با کلیات لایحه بودجه بیان خواهند کرد.

وی با بیان اینکه موافقان و مخالفان لایحه بودجه به قید قرعه انتخاب می شوند،افزود:اگر نماینده‌ای از بیان اظهارات خود منصرف شود،می‌تواند کل وقت خود را به نماینده‌ای دیگر واگذار کند و نمی‌تواند وقت خود را قسمت بندی کرده و بخشی از آن را به دیگران دهد چرا که در مجموع باید 20 نماینده به اظهار نظر بپردازند.

نماینده میاندوآب گفت:در ادامه بررسی بودجه نماینده دولت به مدت 20 دقیقه به دفاع از لایحه بودجه دولت خواهد پرداخت و سپس آقای مفتح به عنوان سپس سخنگوی کمیسیون تلفیق به مدت 15 دقیقه دیگر اظهار نظر می‌کند که بعد از آن کلیات لایحه بودجه به بحث و بررسی گذاشته خواهد شد.

محبی‌نیا افزود:پس از تصویب کلیات، نمایندگان وارد رسیدگی به ماده واحده و جزئیات لایحه بودجه خواهند شد.

به گفته وی هنگام بررسی لایحه بودجه در مجلس،نمایندگان نطق‌های میان دستور ندارند و مجلس هیچ دستور دیگری نخواهد داشت ولی چنانچه طرح یا لایحه‌ای سه یا 2 فوریتی به مجلس تقدیم شود، در دستور کار قرار می‌گیرد.

یوسف اسدی – خبرنگار جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها