فاز اول طرح گردشگری ساماندهی رودخانه قره سو با حضور استاندار کرمانشاه کلنگ زنی شد.
کد خبر: ۳۱۴۲۱۹

به گزارش ایسنا، مهندس سید دادوش هاشمی، استاندار کرمانشاه در مراسم کلنگ زنی این طرح گردشگری، گفت: در بحث ساماندهی قره سو دو طرح داریم که یکی همین است که امروز کلنگ زنی شد و این طرح از میدان امام حسین تا پل ولایت است که توسط میراث فرهنگی و گردشگری استان انجام می‌شود و طرح دیگر نیز از پل ولایت رو به پایین رودخانه انجام می گیرد که آن طرح توسط شهرداری کرمانشاه، هفته آینده کلنگ زنی می‌شود.

وی افزود: برای ایجاد زیرساخت‌های فاز اول این طرح که توسط شرکت توسعه ایرانگردی و جهانگردی استان انجام می شود، مبلغ 700 میلیون تومان اعتبار اختصاص یافته که با مشارکت بخش خصوصی جا دارد تا 20 میلیارد تومان نیز در این منطقه سرمایه‌گذاری صورت گیرد.

هاشمی، تصریح کرد: متاسفانه در حال حاضر یکی از مشکلات بخش گردشگری استان، توقف و ماندگاری کوتاه گردشگران است که اگر بتوانیم با اجرای چنین طرح‌هایی ماندگاری گردشگران را تا 3 روز در استان افزایش دهیم، قطعا بخش گردشگری کرمانشاه شکوفا خواهد شد.

استاندار کرمانشاه، افزود: رودخانه قره سو که از داخل شهر کرمانشاه می گذرد باید باعث زیبایی و رونق شهر شود، نه این که باعث زشتی شهر شود که اجرای این طرح گردشگری در حاشیه قره سو، قطعا زیبایی خاصی به شهر کرمانشاه خواهد بخشید.

هاشمی خطاب به مسؤولین اجرایی این پروژه، گفت: تمام تلاشتان را به کار گیرید که برای ایام نوروز، حاشیه رودخانه قره سو دارای چشم انداز زیبایی برای گردشگران و میهمانان نوروزی باشد.

وحید شامبیاتی، مدیر شرکت توسعه ایرانگردی و جهانگردی استان کرمانشاه نیز در این مراسم، اظهار کرد: ساماندهی حریم رودخانه قره سو که جزو مصوبات کارگروه گردشگری استان در سال جاری بوده، در جهت توسعه فعالیت‌های گردشگری شهر کرمانشاه صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: ایجاد امکاناتی نظیر رستوران، کافی شاپ، سایت تفریحات آبی، قایق سواری، ایجاد سویت‌های اقامتی موقت، سالن آمفی تئاتر روباز، ایجاد فضای سبز، محوطه سازی، ایجاد جاده ساحلی، نورپردازی، سرویس بهداشتی و نمازخانه از جمله امکاناتی است که در طرح ساماندهی حریم رودخانه قره سو در کرمانشاه ساخته خواهند شد.

شامبیاتی، تصریح کرد: عملیات اجرایی این طرح، از هم اکنون به سرعت انجام خواهد گرفت و تلاش می‌شود که بخش هایی از این پروژه جهت خدمات دهی به مسافرین نوروزی آماده شود.

گفتنی است؛ فاز اول طرح ساماندهی حریم رودخانه قره سو کرمانشاه در حد فاصل پل ولایت تا میدان امام حسین (ع) اجرا می شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها