ایسنا: رمان «میلیونر زاغه‌نشین» نوشته ویکاس سواروپ توسط ویدا اسلامیه و مهدی غبرایی به فارسی ترجمه و منتشر شد. این رمان که فیلم اقتباسی از آن برنده جایزه اسکار شده در 348 صفحه از سوی انتشارات کتابسرای نیک به چاپ رسیده است.
کد خبر: ۳۱۳۵۷۷

جشنواره‌ سرود و شعارهای امروز انقلاب

جام‌جم: جشنواره «سرود و شعارهای امروز انقلاب اسلامی» از سوی حوزه هنری استان تهران برگزار می‌شود. هدف از برپایی این جشنواره، بازخوانی و ترویج اندیشه‌های تابناک امام خمینی(ره)، آرمان‌های بلند انقلاب اسلامی و تعمیق بصیرت نسل سوم انقلاب عنوان شده است و علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را تا پایان امسال به حوزه هنری استان تهران ارسال کنند.

نقد افشین‌های شاهرودی

جام‌جم: کتاب «افشین‌های شاهرودی» مجموعه شعرهای دیداری افشین شاهرودی دوشنبه 3 اسفند در دویست و هفتاد و دومین نشست هفتگی کانون ادبیات ایران نقد می‌شود. در این نشست یزدان سلحشور، فریاد شیری و مهرنوش قربانعلی این مجموعه شعر را از زوایای مختلف مورد بررسی قرار خواهند داد.

بررسی عرفان در ادبیات معاصر

جام‌جم: نشست بررسی «عرفان در ادبیات معاصر» امروز ساعت 16 با حضور پرویز عباسی داکانی در سرای اهل قلم خانه کتاب برگزار می‌شود.

گردهمایی 7 هنرمند در خانه هنر

جام‌جم:نمایشگاه گروهی 7 هنرمند کشورمان با نمایش 107 اثر در نگارخانه «خانه هنر» گشایش یافت. این نمایشگاه‌ها که مشتمل بر آثار نقاشی خوشنویس و حجم است تا 11 اسفندماه در این نگارخانه برای بازدید عموم دایر است.

گشایش نخستین جشنواره تجسمی دانشجویان

جام‌جم: نخستین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی دانشجویان امروز در موزه هنرهای دینی امام علی(ع) گشایش می‌یابد. این جشنواره در رشته‌های نقاشی، گرافیک و نگارگری در موزه هنرهای دینی امام علی(ع) گشایش می‌یابد.

انتشار دیوان امام(ره) در ترکیه

ایبنا: دیوان شعر حضرت امام(ره) به زبان ترکی استانبولی ترجمه و در ترکیه منتشر شد. این کتاب با نام «عشق مسیحا نفس دیوان امام» از سوی 2 استاد زبان و ادبیات فارسی دانشگاه استانبول، پروفسور علی گوزل‌یوز و پروفسور خلیل توکر ترجمه شده است.

مردی از جنس نور

ایبنا: سیدمهدی شجاعی بتازگی فیلمنامه‌ای را با عنوان «مردی از جنس نور» به نگارش درآورده و منتشر کرده است. این فیلمنامه پیرامون نگهداری و حفظ کتاب اسرار آل محمد(ص) توسط شخصیت سلیم بن قیس است. و جلوگیری از نابودی این کتاب در این اثر شرح داده شده است.

«مکاشفه...» جمعه‌ها 2 اجرایی می‌شود

جام‌جم: نمایش «مکاشفه در باب یک مهمانی مشکوک» به کارگردانی رضا حداد از هفته آینده روزهای جمعه در دو نوبت اجرا می‌شود. در این نمایش که به‌کارگردانی رضا حداد وبراساس نمایشنامه‌ای از آتیلا پسیانی در تماشاخانه ایرانشهر روی صحنه است، سیامک انصاری، برزو ارجمند، لیلی رشیدی، پانته آپناهی‌ها، روناک یونسی، ستاره پسیانی، خسرو پسیانی، محسن رستگار و شبنم فرشادجو بازی می‌کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها