رییس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری هر شایعه‌ای را مبنی بر واگذاری این حوزه به فردی دیگر و منتقل شدنش به سازمان مناطق آزاد تکذیب کرد.
کد خبر: ۳۱۲۳۸۱

حمید بقایی در گفت‌وگو با ایسنا، شایعه‌ها را مبنی بر واگذار کردن ریاست سازمان میراث فرهنگی و گردشگری رد کرد و ادامه داد: این اظهار ‌نظرها صحت ندارند و من کار را در دو حوزه‌ی مناطق آزاد و میراث فرهنگی و گردشگری دنبال می‌کنم.

وی درباره‌ حضور پررنگ مناطق آزاد تجاری در نمایشگاه‌های بین‌المللی گردشگری نیز بیان کرد: مناطق آزاد از سال‌های پیش یکی از محورهای اصلی توسعه‌ی گردشگری کشور بوده‌اند، به‌طوری که جزیزه‌ی کیش از سال‌ها پیش، پایلوت توسعه‌ی گردشگری بوده است.

معاون رییس‌جمهور با بیان این‌که مناطق آزاد تجاری در دو بخش اقتصاد و گردشگری دارای ظرفیت و پتانسیل بالا هستند، اظهار داشت: توسعه‌ی تجاری مناطق آزاد به توسعه‌ی امکانات و خدمات و در نتیجه، توسعه‌ی گردشگری این مناطق و دیگر مناطق هم‌جوار آن‌ها منجر می‌شود.

وی ایجاد امکانات و خدمات را برای گردشگران خارجی در مناطق آزاد، نقطه‌ی قوت توسعه‌ی گردشگری آن‌ها دانست و گفت: گردشگران بدون روادید به این مناطق می‌توانند سفر کنند. هم‌چنین در مناطق آزاد هر توسعه‌ای در امر فرودگاهی، جاده‌یی و زیرساخت‌ها به نفع حوزه‌ی گردشگری است. به همین دلیل، تلاش می‌کنیم در این مناطق بسته‌های کاملی را از سرمایه‌گذاری‌های زیرساختی و توسعه‌یی طراحی کنیم.

هر تخریبی در پادگان قلعه‌مرغی به مجوز سازمان نیاز دارد 

رییس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری درباره‌ی اعلام خبر تخریب پادگان هوایی قلعه‌مرغی توسط شهرداری در ماه پیش نیز بیان کرد: قطعا هر تخریبی در این منطقه که در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است، به گرفتن مجوز از سازمان میراث فرهنگی و گردشگری نیاز دارد.

بقایی ادامه داد: با وجود وارد ‌بودن برخی ایراد‌ها به تعیین حریم آثار و بناهای تاریخی، هر اقدامی در این مناطق به مجوز سازمان میراث فرهنگی و گردشگری نیاز دارد.

او هم‌چنین به تشکیل شدن شورای بازنگری در حریم‌های آثار تاریخی توسط معاونت حفظ و احیای آثار تاریخی اشاره و اظهار کرد: این شورا اختلاف‌ها و ایراد‌های موجود را درباره‌ی حریم‌های مهم شهرها و بافت‌های تاریخی بازنگری و تکلیف آن‌ها را تعیین می‌کند.

وی با بیان این‌که برخی آثار و بناها به‌دلیل حریم‌های نادرست در حال از بین رفتن هستند، یادآوری کرد: در تعیین حریم یک بنا باید همان‌طور که در امر تولید فقط به ایجاد کارخانه اتکا نمی‌شود، تمام جوانب و مسائل اجتماعی، اقتصادی و ... مورد نظر قرار گیرند.

بقایی درباره‌ی مشکلات کارشناسان سازمان میراث فرهنگی و گردشگری استان تهران برای ورود به پادگان عشرت‌آباد نیز گفت: در این‌باره اطلاعی ندارم و قطعا موضوع را بررسی می‌کنم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها