سازمان ناسا و جنرال موتورز روبات فضانورد انسان نمایی ارائه کرده اند که از توانایی های حرکتی مشابه انسان برخوردار بوده و قدرت حضور در ماموریتهای فضایی را دارد.
کد خبر: ۳۱۰۴۹۲

به گزارش مهر، روبات Robonaut 2 ساخته مهندسان آژانس فضایی آمریکا، ناسا و شرکت جنرال موتورز است که به زودی به یکی از کارکنان قابل آموزش و قابل ارتقا ایستگاه بین المللی فضایی تبدیل می شود تا از وی در شرایط و ماموریتهای خطرناکی که انجام آنها می تواند زندگی فضانوردان را به خطر بیاندازد استفاده شود.

این روبات که به گفته ناسا و GM چالاکترین و ماهرترین روبات جهان است توانایی استفاده از هر دو دست خود را در آن واحد داشته و می تواند مانند انسان ابزارهای مختلف را به کار بگیرد و در عین حال قادر به بلند کردن اجسامی تا وزن 9 کیلوگرم است. دلیل انسان نما بودن این روبات به وجود آوردن شرایطی برای انجام کارهایی مشابه انسان در فضایی مشابه فضای مورد نیاز انسان اعلام شده است.

Robonaut 2 از نیم تنه، سر، بازو، دستها و انگشتهای مشابه انسان برخوردار است اما هنوز برای پاهای آن تصمیم گیری نشده است زیرا مهندسان در حال بررسی شیوه های مختلف حرکت بخشی به این روبات هستند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها