معاون سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی کشور اعلام کرد:

60 هزار میلیارد ریال تقاضای سرمایه‌گذاری در گردشگری

معاون سرمایه گذاری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور گفت: هم اکنون بیش از 60 هزار میلیارد ریال تقاضای سرمایه گذاری در بخش‌های مختلف گردشگری کشور وجود دارد.
کد خبر: ۲۹۸۰۰۲

به گزارش ایسنا، حسین فاضلی در مراسم افتتاح نمایشگاه بین‌المللی گردشگری گیلان در رشت با یادآوری رشادت‌های مردان بزرگی هم چون میرزا کوچک جنگلی گفت: دولت طی سال‌های اخیر تلاش بسیار زیادی در توسعه گردشگری کشور کرده است و پیش بینی حضور 20 میلیون گردشگر در سند چشم انداز ایران گواه بر این مطلب است.

وی افزود: رویکرد اقتصادی ایران در این بخش تعامل با بخش خصوصی و کاهش تصدی گری دولت مبتنی بر اجرای اصل 44 قانون اساسی بوده و انتظارات دولت نیز از این رویکرد رقابتی کردن فضای اقتصادی، بالا بردن توانمندی‌های بخش گردشگری، تلاش برای ورود سرمایه‌های خارجی و داخلی، حمایت از سرمایه گذاری‌ها در زیرساخت‌ها و تسهیل فرایند خصوصی سازی در کشور است.

فاضلی گفت: ما امیدواریم با توسعه زیر‌ساخت‌ها و هدف گذاری گردشگران خارجی بتوانیم سهم بسزایی در اقتصاد گردشگری دنیا داشته باشیم.

معاون سرمایه گذاری سازمان میراث فرهنگی کشور با اعلام تصویب 1130 منطقه نمونه گردشگری در سفرهای دور اول و دوم دولت به استان‌ها، یادآور شد: تاکنون برای تامین زیر‌ساخت‌های گردشگری به ویژه در مناطق نمونه گردشگری، احداث کمپینگ‌ها و اردوگاه‌ها، محورها و قطب‌های گردشگری کشور دولت بیش از 4 هزار و 800 میلیارد ریال هزینه کرده است.

وی ادامه داد: توزیع و تامین منابع اغلب بر اساس اولویت‌های تعیین شده از سوی استان‌ها تخصیص می‌یابد.

فاضلی ایجاد زمینه‌های مناسب برای انجام سفرهای ارزان از طریق توسعه کمپینگ‌ها در نقاط پرجاذبه و دیدن حاشیه شهرها را از جمله رویکردهای مهم سازمان میراث فرهنگی در این بخش برشمرد و افزود: از سال گذشته تاکنون توانسته‌ایم 162 کمپینگ را به بهره برداری اولیه برسانیم که با ورود بخش خصوصی کارکردهای این کمپینگ‌ها بیشتر خواهد شد.

معاون سرمایه گذاری سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری کشور از برنامه ریزی جهت ایجاد 160 کمپینگ جدید در سال جاری خبر داد و گفت: عملیات احداثی بیش از 50 منطقه نمونه گردشگری کشور توسط بخش خصوصی آغاز شده است و مطالعات جامع بیش از 160 منطقه نمونه گردشگری دیگر در حال اتمام است.

فاضلی گفت: بیش از 25 میلیارد و 500 میلیون ریال جهت انجام امورات مربوط به مناطق نمونه گردشگری، کمپینگ‌ها و توسعه مجتمع‌ها بین راهی استان گیلان در سال جاری به تصویب رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: تسهیلات مصوب بانکی در سال گذشته 500 میلیارد تومان بوده است و میزان پرداخت این تسهیلات 36 میلیارد تومان، که متناسب با پیشرفت فیزیکی تاسیسات گردشگری به افراد پرداخت شده است و ما در تلاش هستیم تا در سال جاری نیز سهمیه مناسبی از منابع بانکی را به متقاضیان این بخش اختصاص دهیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها