بازدید 50 سفیر از کشور‌های مختلف جهان از آثار باستانی یزد موجب حیرتآنها از سازه‌های شهر بادگیر‌ها شد. این سفرا که برای شرکت در همایش بین‌المللی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در صنعت گردشگری ایران به یزد سفر کرده‌اند علاوه بر شرکت در این همایش به بازدید آثار و ابینه تاریخی استان پرداخته‌اند.
کد خبر: ۲۹۵۴۶۰

سفیر ژاپن در ایران در حاشیه این سفر در جمع خبرنگاران اظهار کرد: خلاقیتی که در هنر معماری استادکاران یزدی از گذشته‌های دور تاکنون مشاهده می‌شود، بعید است که در معماری هیچ کجای دیگر دنیا وجود داشته باشد.

وی قنات‌ها، بادگیرها، خانه‌های قدیمی و سنتی را نشانه ذکاوت ایرانیان بویژه مردم یزد خواند و افزود: در این بناها هنر جلوه‌گری می‌کند و نشان می‌دهد که هنر در همه جای زندگی ایرانیان بویژه مردم یزد جا دارد.آکیوشیروتا،همچنین گره‌کاری‌های پنجره‌های خانه‌های قدیمی یزد را بی‌نظیر خواند و بیان کرد: قنات‌ها و هنری که یزدی‌ها به آن گره‌کاری می‌گویند و شیشه‌های رنگی را در لابه‌لای چوب‌ها جا داده و از آن به عنوان پنجره‌های خود استفاده می‌کنند، واقعا توجه من را به خود جلب کرد.

وی با ابراز خرسندی از این سفر به استان یزد، بیان کرد: واقعا ارزش دارد که حتی یک هفته برای دیدن استان یزد وقت گذاشت و من به طور قطع از مردم کشورم برای بازدید از این استان زیبا دعوت می‌کنم.

شیروتا ادامه داد: هنر یزد را با چشمان خود در آثار باستانی، معماری و صنایع دستی دیدم اما چیزهایی از صنعت،‌ کشاورزی و پزشکی این استان شنیدم که واقعا در باورم نمی‌گنجد

از جمله مکان‌هایی که این گردشگران دیپلمات را به وجد آورده بود حضور در هتل بین‌المللی مهر بود که با معماری خاص 400 ساله خود به گردشگران خدمات ارائه می‌دهد. این هتل سنتی برنده جایزه افتخار یونسکو شده است.

یزد ‌- خبرنگار جام‌جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها