ایران زمین

اصفهان - خبرنگار جام‌جم: یک هیات اقتصادی متشکل از بازرگانان و تجار کشور کلمبیا برای انجام مذاکرات تجاری اقتصادی 28 آبان ماه وارد اصفهان می‌شوند.این هیات که با هماهنگی شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان به ایران اعزام می‌شوند، ابتدا در تهران بازدید‌هایی خواهند داشت و در ادامه طی سفر به استان اصفهان، با مسوولان و مدیران تعدادی از شرکت‌های مطرح و فعال استان دیدار و گفتگو خواهند کرد.
کد خبر: ۲۹۵۱۳۰

سراب - خبرنگار جام‌جم: اعتبارات بخش راه شهرستان سراب استان آذربایجان شرقی در سال 88، 57 میلیارد و 458 میلیون ریال است که نسبت به سال گذشته 7/85 درصد رشد داشته است. هاشم‌زاده، رئیس اداره راه و ترابری شهرستان سراب در حاشیه جلسه شورای اداری این شهرستان در جمع خبرنگاران با بیان این مطلب گفت: تعداد کل پروژه‌های اجرا شده در بخش راه در این شهرستان در سال گذشته 26 پروژه می‌باشد.وی اعتبار روکش آسفالت محور دوزدوزان سراب به طول 30 کیلومتر را 30 میلیارد ریال عنوان کرد و از خط‌کشی راه‌های اصلی و روستایی به طول 350 کیلومتر خبر داد.

ساری - خبرنگار جام‌جم: دومین همایش اقوام خطه شمال 30 آبان ماه امسال در مازندران برگزار می‌شود.مدیر اجرایی دومین همایش اقوام خطه شمال با اعلام این خبر گفت: در این همایش اقوام استانهای مازندران، گیلان و گلستان با هدف احیای آیین‌ها و سنت‌های منطقه گردهم می‌آیند. حشمت‌الله ایاز خاطرنشان کرد: شعرخوانی و اجرای موسیقی‌های محلی اقوام از برنامه‌های مهم این همایش است.

اردبیل - خبرنگار جام‌جم: هزاران قطعه پرنده مهاجر و محلی به مزارع ذرت علوفه و دانه‌ای شمال غرب کشور هجوم آوردند.مدیر جهاد کشاورزی پارس‌آباد با تایید این مطلب به خبرنگار ما گفت:‌ ‌با هجوم این پرندگان به کشاورزان ذرت کار خسارت زیادی وارد شد.حسین فخیمی خاطر نشان کرد: ‌علت عمده ورود دسته‌جمعی گونه‌های مختلف پرندگان از مناطق دیگر کمبود منابع خوراکی و غذایی دراراضی زراعی کشور آذربایجان است.

کاشان - خبرنگارجام‌جم: به مناسبت گرامیداشت سال جهانی نجوم، نمایشگاهی با نام مهر و ماه پیرامون زیبایی‌های دنیای شب و مباحث نجوم و فضا از عملکرد انجمن نجوم سپهر کاشان در فرهنگسرای مهر کاشان برپا شد.دبیر انجمن نجوم سپهر کاشان، رمز و راز و دستیابی به اطلاعات اولیه از آسمان شب را از دیگر اهداف برگزاری این نمایشگاه چهار روزه ذکر کرد.

ساری - خبرنگار جام‌جم: 53 هزار تن انواع برنج پرمحصول تاکنون از کشاورزان مازندرانی خریداری شد.مدیر عامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 2 کشور با بیان این‌که تاکنون 62 میلیارد تومان بابت خرید ارقام پرمحصول برنج به کشاورزان مازندرانی پرداخت شد پیش‌بینی کرد: 80 هزار تن انواع برنج پرمحصول تا پایان فصل خرید از کشاورزان استان خریداری شود. حیدری افزود: خرید ارقام پرمحصول برنج که از اواخر شهریور آغاز شد تا پایان بهمن ماه ادامه دارد.

اردبیل - خبرنگار جام‌جم: مراسم نکوداشت سی امین سالگرد درگذشت تاج الشعرا ادبیات مراثی کشور عباسقلی یحیوی در مسجد پیرعبدالملک برگزار شد. در این مراسم مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل گفت: ‌شاعرانی چون یحیوی، منزوی و بیضاء‌، سرمایه‌های ارزشمند جامعه ما هستند که باید جایگاه آنها شناسانده و ارزشمندی کار آنها به نسل‌های آینده انتقال یابد.

ارومیه ‌- خبرنگار جام‌جم: امسال در بیش از 370 هزار هکتار از راضی کشاورزی آذربایجان‌غربی محصولات زراعی پاییزه کشت شده است.عبدالله‌زاده، رئیس سازمان جهاد کشاورزی توزیع بیش از 7130 تن بذرهای اصلاح شده گندم، جو و کلزا را از اقدامات حمایتی جهاد کشاورزی استان از کشاورزان منطقه عنوان کرد.همچنین ابراهیمی، مدیرجهاد کشاورزی پیرانشهر از افزایش 74 درصدی تولید چغندرقند در این شهرستان خبر داد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها