جام‌جم آنلاین: بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی ارسال پیام سازش به دمشق از طریق نیکلا سارکوزی، رئیس جمهور فرانسه را تکذیب کرد. به گزارش پایگاه خبری لبنانی الان، نتانیاهو تحویل نامه‌ای به سارکوزی خطاب به بشار اسد، رئیس جمهور سوریه با مضمون موافقت با از سرگیری گفتگوها با سوریه را رد کرد.
کد خبر: ۲۹۴۱۳۷

منابع خبری دیروز در آستانه سفر اسد به فرانسه اعلام کردند نتانیاهو در دیدار با سارکوزی نامه‌ای را برای تحویل به اسد به وی داده است.

دورخیز پوتین برای کرملین

جام‌جم آنلاین: ولادیمیر پوتین، نخست‌وزیر روسیه به عنوان نماینده حزب روسیه واحد در انتخابات پارلمانی 2011 میلادی شرکت می کند.

به گزارش روزنامه روسی نزاویسیمایا گازتا، پوتین در مرحله بعد به‌عنوان نامزد روسیه واحد در انتخابات ریاست‌جمهوری معرفی خواهد شد.

پوتین مترصد برداشتن گام دیگری به‌سوی به اصطلاح سیستم سیاسی روسیه است که در آن راه برای بازگشت او به کرملین هموار می‌شود.

برنامه اردوغان و معضل کردها

جام‌جم آنلاین: رجب طیب اردوغان، نخست‌وزیر ترکیه برنامه‌ای 16 ماده‌ای تدوین کرده که برمبنای آن به کردهای ترکیه اختیارات بیشتری داده می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری دویچه‌وله، اردوغان دیروز جمعه در پارلمان ترکیه در مورد پایان اختلافات با کردهای این کشور سخنرانی کرد. او در این نشست به‌طور مشخص برنامه خود را برای حل مسالمت‌آمیز بحران کردها برای نمایندگان این کشور توضیح داد.

روز جهانی ماندلا

جام‌جم آنلاین: نلسون ماندلا، رئیس جمهور سابق آفریقای جنوبی و برنده جایزه صلح نوبل به پاس خدماتش در رواج فرهنگ صلح صاحب عنوانی جهانی شد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، مجمع عمومی سازمان ملل متحد 18 جولای، روز تولد ماندلا را با اجماع 192 عضو به عنوان روز جهانی ماندلا تعیین کرد.

هدف از اعلام روز جهانی ماندلا، تقدیر از تلاش‌های وی در گسترش فرهنگ صلح و حمایت از حل مناقشه‌ها و اختلافات قومیت‌ها و گسترش حقوق بشراعلام شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها