ایبنا: پس از گذشت چند ماه از تیترهای بزرگ و منفی نشریه‌های ایتالیایی درباره فساد اخلاقی سیلویو برلوسکنی، نخست‌وزیر ایتالیا و همچنین قرار گرفتن نام او در کنار راهزنان تاریخ در کتابی به نام «قانون‌شکنان» این بار نخست‌وزیر جنجالی ایتالیا در یک کتاب نظر خود را درباره همه این مسائل اظهار کرده است. در این کتاب 2 جلدی که «ملکه قلب‌ها» نام دارد، برونو وسپا خبرنگار وفادار به این سیاستمدار و خود برلوسکنی درباره اتهاماتی که بتازگی به او وارد شده، از جمله برخورد وی با یک دختر مدرسه‌ای اهل ناپل، ارتباط غیراخلاقی با او در کاخ ریاست‌جمهوری‌اش و مشکلاتش با دادگستری به دفاع پرداخت.
کد خبر: ۲۹۲۹۲۴

به نوشته نشریه کوریه‌را دلاسرا، این کتاب که بتازگی منتشر شده بیش از همه برای اثبات بی‌گناهی این سیاستمدار زیر چاپ رفته است. وسپا در کنار مصاحبه‌های طولانی با «برلوسکنی» 72 ساله، انواع ماجراهای خصوصی و سیاسی متعلق به همه دوره‌ها و همه کشورها را گنجانده است. از رابطه هنری هشتم تا زندگی خصوصی نیکلای سارکوزی، نخست‌وزیر فرانسه.

البته از نظر نویسنده روزنامه رمی رپابلیکا که از منتقدان برلوسکنی است، پاسخ‌های نخست‌وزیر در این کتاب ناقص، اشتباه و 175 روز دیر منتشر شده‌اند. این روزنامه از ماه اردیبهشت هر روز 10 سوال را برای رئیس دولت ایتالیا طرح می‌کرد.

برلوسکنی هم در برابر این سوالات ساکت ننشست و تابستان امسال به دلیل مطرح کردن این مسائل از این نشریه تقاضای یک میلیون یورو خسارت کرد، اما تاکنون محاکمه‌ای در این زمینه انجام نشده است.

مصاحبه؛ کابوس خانم نویسنده

ایبنا: مارگارت آتوود، نویسنده موفق 69 ساله کانادایی در مصاحبه با نشریه آلمانی سایت، از کابوس‌های زندگی‌اش گفت اما جالب این‌ که بزرگ‌ترین کابوس این خانم نویسنده چیزی است به نام‌ مصاحبه.

به گفته آتوود، او در همه رویاهایش اغلب با این مساله درگیر است که صبح از خواب بیدار می‌شود و فقط فکرش این است که «وای خدایا، دوباره مصاحبه.»!

او در جدیدترین رمان خود با عنوان «سال سیلاب» به مشکلاتش در برخورد با خبرنگاران پی برده است. این نویسنده موفق می‌گوید: «من باید در منزل از مهمانان زیادی پذیرایی کنم. در آشپزخانه متوجه می‌شوم که در زندگی مواد غذایی برای همه کافی نیست. من همه مواد غذایی را عادلانه تقسیم می‌کنم و در انتها برای هر نفر یک لقمه کوچک تعیین می‌کنم. گمان می‌کنم که این مساله برای مصاحبه نیز صادق باشد، چرا که من به هر خبرنگار تنها یک لقمه کوچک می‌دهم اما این لقمه برای او کافی نیست.» این ذهنیت به آتوود برای فرار از دست کابوس‌ها و کاهش اضطراب وی کمک می‌کند.

مسن‌ترین و جوان‌ترین حاجیان 88

مهر: سن جوان‌ترین و پیرترین حاجی سال 88 با توجه به ممنوعیت حضور زائران کمتر از 13 سال و بیشتر از 65 سال در حج امسال تفاوت چشمگیری با سال‌های گذشته دارد.

کم‌سن و سال‌ترین حاجی امسال میثم مرادی از خمینی شهر اصفهان با 13 سال و پیرترین حاجی حسین ابوالحسنی 65ساله از بستان‌آباد سراب است. همچنین 4 زائر زن و 5 زائر مرد با میانگین سنی 65 سال در کاروان حج ایرانیان حضور دارند. در سال 87 یک پیرمرد 130 ساله و دختری 6 ساله پیرترین و جوان‌ترین زائران کاروان حج ایران بودند.

کشف فیلم تازه‌ای از چاپلین

واحد مرکزی خبر: یک فیلم 7 دقیقه‌ای با حضور چارلی چاپلین فقط به قیمت 3 پوند در یکی از حراجی‌های انگلیس فروخته شده است.

مورال پارک اهل شهر هنهم انگلیس یک جعبه گچی فیلم را فقط به این خاطر که از ظاهر آن خوشش آمده بود در حراجی ایبی خریداری کرد و وقتی داخل آن فیلمی از چارلی چاپلین را کشف کرد، بسیار متعجب شد.

یک کارشناس که به درخواست مورال پارک این فیلم را مشاهده کرده، آن را یک فیلم تبلیغاتی در مورد جنگ جهانی می‌داند که چاپلین در سال 1914 برای شرکت اسانی تهیه کرده است. در این فیلم چاپلین که نقش قهرمان فیلم را بازی می‌کند، سعی دارد برای شرکت در جنگ از آمریکا برود، اما موفق نمی‌شود و به همین دلیل روش‌های مختلفی از جمله پرواز با ابر و بالون را آزمایش می‌کند.

به گفته کارشناس، مشخص نیست شخص چاپلین در این فیلم بازی کرده یا برخی صحنه‌های فیلم‌های دیگر بدون اطلاع وی برای تهیه آن مونتاژ شده‌اند.

دیوید رابینسون، نویسنده بیوگرافی چاپلین ارزش این فیلم را 40 هزار پوند تخمین زده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها