لحاط نشدن نقاط مرزی در نقشه‌ها

نقشه هوایی 750شهر تهیه شد

معاون فنی سازمان نقشه برداری به فعالیت های این سازمان در زمینه نقشه برداری هوایی اشاره کرد و گفت: با استفاده از این روش از 750 شهر عکس هوایی تهیه شد.
کد خبر: ۲۹۲۷۵۲

به گزارش مهر ، هادی واعظی عصر دوشنبه در اولین هم اندیشی مدیران عامل شرکتهای نقشه برداری با اشاره به آخرین دستاوردهای این سازمان گفت: با همکاری سازمان زمین شناسی، هلال احمر، سازمان مدیریت بحران تهران و وزارت نیرو فعالیتهای خوبی در زمینه ژئودینامیک و ثقل سنجی انجام و موفق به راه اندازی 113 ایستگاه ژئودینامیک در کشور شدیم. این ایستگاه قادر به پایش دائمی تغییرات پوسته زمین است.

وی راه اندازی ایستگاه های GIS را از دیگر اقدامات این سازمان نام برد و افزود: 250 ایستگاه GIS ایجاد شده و موفق شده ایم برای 93 درصد کشور نقشه تولید کنیم.

عکسبرداری هوایی

معاون فنی سازمان نقشه برداری به فعالیت های این سازمان در زمینه نقشه برداری هوایی اشاره کرد و اظهار داشت: با استفاده از این روش از 750 شهر کشور عکس هوایی تهیه شد.

وی به مشکلات این سازمان در زمینه نقشه برداری از نقاط مرزی اشاره کرد و گفت: به دلیل عدم تعامل حوزه نظامی با سازمان تاکنون موفق به تهیه نقشه از این نقاط نشدیم که با مجهز کردن این سازمان به دوربین های «رقومی» امیدواریم بتوانیم این مناطق را تحت پوشش قرار دهیم. 

ایجاد پایگاه داده های ملی

معاون فنی سازمان نقشه برداری از راه اندازی پایگاه داده ملی خبر داد و گفت: به منظور به روز کردن نقشه های توپوگرافی اقدام به راه اندازی این پایگاه کردیم. پایگاه داده ملی با استفاده از فناوری GIS خدمات لازم را به کاربر ارائه می دهد.

به گفته وی نقشه توپوگرافی نقشه ای است که برای نشان دادن ویژگیهای فیزیکی سطح زمین به کار می رود. این نقشه ها در مقیاس های بزرگ و کوچک تولید می شوند و در مطالعات زمین شناسی به دلیل داشتن اطلاعات فواصل افقی یا ارتفاع عمودی بسیار کار برد دارند.

واعظی با اشاره به تشکیل شورای ملی کاربران GIS در این سازمان ادامه داد: این شورا به منظور فرهنگ سازی در زمینه کاربردی کردن GIS در کشور ایجاد شد.

معاون فنی سازمان نقشه برداری  از اجرای پروژه GIS در استانهای کشور خبر داد و خاطرنشان کرد: برای یکپارچه کردن مدیریت اقدام به اجرای پروژه GIS در استان قم کردیم. ضمن آنکه با تعامل سازمان جنگلها و مراتع اقدام به ایجاد پایگاه داده تخصصی مراتع و جنگلها شد.در آخرین مجمع کمیته دائم زیرساخت های GIS در آسیا اقیانوسیه (PCGIAP) ایران به عنوان رئیس کارگروه مدیریت سیستم ها و سرویس های اطلاعات مکانی انتخاب شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها