برآوردهای یک شرکت رفع نقص تجهیزات الکترونیک نشان می دهد زنان نسبت به مردان از توانایی بیشتری برای کنار آمدن با تکنولوژی داشته و برای رفع مشکلات تجهیزات الکترونیکی خود نیاز به کمک کمتری دارند.
کد خبر: ۲۹۲۶۹۶

بر اساس گزارش جدیدی که توسط یکی از شرکتهای ارائه خدمات رفع اختلالات ابزار الکترونیکی ارائه شده است 64 درصد از مشتریان مرد این شرکت و 24 درصد از مشتریان زن این شرکت قبل از برقراری تماس با شرکت برای رفع مشکل تجهیزات خود دفترچه راهنمای ابزار را مطالعه نکرده اند.

شرکت Gadget Helping همچنین اعلام کرده است 12 درصد از کاربران مرد و 7 درصد از کاربران زن به راحتی و با وصل کردن کابل ابزار به برق می توانند مشکل خود را رفع کنند. این شرکت از 25 سپتامبر تا 23 اکتبر 2009 در حدود 75 هزار تماس تلفنی دریافت کرده است.

این سرویس تلفنی دربریتانیا 120 هزار مشترک دارد که اکثر آنها بالای 35 سال سن دارند. میانگین سن کارمندان این سرویس تلفنی 21 سال است.

بر اساس این گزارش با وجود اینکه کاربران زن 32 درصد بیشتر از مردان برای صحبت تلفنی با کارمندان این شرکت زمان صرف می کنند، 66 درصد از کارمندان ترجیح می دهند با کاربران زن صحبت کنند زیرا به گفته محققان این شرکت مردان تکنولوژی را پدیده ای می دانند که باید آن را درک کرده و بر آن غلبه کنند اما زنان بیشتر به کاربردهای تکنولوژی که می تواند برای آنها سودمند باشد توجه دارند. به گفته جوانا باوا روانشناس وب سایت Usability News نتایج این مطالعه نشان دهنده بروز شکاف جنسیتی در جهان تکنولوژی است.

در این گزارش آمده است که بیشترین مواردی که کاربران برای انجام آن دچار مشکل شده اند برقرار کردن ارتباط میان ابزارهای مختلف و منطبق کردن آنها با یکدیگر است. در عین حال محصولاتی که به تازگی به بازار ارائه شده اند نیز مشکلات متعددی را برای کاربران به وجود می آورد.

بر اساس گزارش بی بی سی،در کل و در یک خط تولید پنج درصد دستگاه ها در هنگام ساخت دچار نقص فنی هستند، اما مشتریان 15 تا 20 درصد آنها را (تحت عنوان دستگاه های خراب) به فروشگاه ها پس می دهند.

مهر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها