در نشست مشترک مسوولان وزارت بهداشت با رسانه ملی تاکید شد:

همکاری موثر در تحقق سیاست‌های سلامت در کشور

گروه جامعه: در نشست مشترک وزیر و معاونان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با رئیس و معاونین صداوسیما مهم‌ترین موضوعات مربوط به حوزه بهداشت و سلامت جامعه مورد بحث و بررسی قرار گرفت. در این جلسه که روز گذشته در سازمان صداوسیما برگزار شد، وزیر بهداشت گفت: توجه ویژه رسانه ملی به موضوعات این حوزه و بیان مشکلات مردم در برنامه‌های مختلف صداوسیما، رویکرد مطلوبی است که این وزارتخانه از آن استقبال می‌کند.
کد خبر: ۲۹۱۹۳۸

دکتر مرضیه وحیددستجردی با اعلام این که 96 درصد داروهای مصرفی در داخل کشور تولید می‌شوند، اعلام کرد: امیدواریم در آینده نزدیک نیاز کشور در این حوزه به خارج برطرف شود.

وزیر بهداشت با اشاره به شیوع بیماری آنفلوآنزای نوع آ و مشکلات مرتبط با آن در جهان و کشور گفت: خوشبختانه در خصوص این بیماری فراگیر، کشور ما نسبت به سایر کشورها از وضعیت مطلوب‌تری برخوردار است، اما نحوه ابتلای این بیماری لزوم هوشیاری بیشتر مردم و مسوولان را می‌طلبد.

وی با بیان این که 90 درصد مبتلایان به آنفلوآنزای نوع آ در صورتی که بیماری زمینه‌ای نداشته باشند، درمان می‌یابند، افزود: اطلاع‌رسانی دقیق و مستمر رسانه‌ها بویژه صداوسیما می‌تواند در مهار و درمان این بیماری فراگیر نقش موثری داشته باشد.

دکتر دستجردی درخصوص برنج‌های وارداتی گفت: این وزارتخانه با انجام آزمایش‌های گوناگون با همکاری موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی کشور، سلامت این محصول را تایید کرده است.

وزیر بهداشت تصریح کرد: امروز کشور نه تنها با کمبود پزشک مواجه نیست، بلکه اعزام پزشک به خارج از کشور، نشان از برنامه‌ریزی موفق کشور در این حوزه است.

دکتر دستجردی اجرای طرح پزشک خانواده در شهرهای زیر 100 هزار نفر را از دیگر اقدامات این وزارتخانه برشمرد.

وی افزود: در حوزه پژوهش نیز از نظر ارائه مقالات و چاپ آنها در مجلات معتبر پزشکی جهان و نمایه‌های بین‌المللی، ایران در رتبه بیست و یکم قرار دارد.

رئیس سازمان صداوسیما نیز با اشاره به همکاری‌ها و اقدامات گسترده رسانه ملی با دستگاه سلامت کشور، از آمادگی مدیران و برنامه‌سازان سازمان جهت تحقق سیاست‌ها و رویکردهای جدید در این حوزه خبر داد.

ضرغامی با اشاره به اهمیت موضوع سلامت در جامعه و ارتباط جدی آن با مطالبات عمومی و رضایتمندی مردم گفت: اعتماد مردم مهم‌ترین سرمایه رسانه ملی است و مدیران پرتلاش بخش سلامت کشور باید ضمن ارائه گزارش‌های امیدآفرین و اطمینان‌بخش به جامعه، از طرح انتقادات سازنده و انعکاس آسیب‌ها و برخی نارضایتی‌های عمومی در رسانه با هدف حل مشکلات موجود، از آن استقبال کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها