مردی که برای پرداخت بدهی‌های خود، نقشه‌های سرقت و کلاهبرداری از مردم را طراحی و همسرش آن را در شرکت‌های خصوصی و با استفاده از جلب اعتماد کارمندان عملی می‌کرد، دستگیر شدند.
کد خبر: ۲۹۱۶۴۷

به گزارش «جام‌جم» چندی قبل زنی به شعبه 12 بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه 5 تهران مراجعه و از همکارش به خاطر سرقت شکایت کرد. زن شاکی در اظهاراتش به بازپرس منافی‌آذر گفت: روز گذشته یکی از همکارانم به نام یلدا به عنوان مهمان به ملاقاتم آمد و از او پذیرایی کردم. یک ساعت بعد زنگ تلفن همراهش به صدا درآمد و بعد به بهانه این‌که مادرشوهرش بیمار شده است و باید به ملاقات وی برود، از منزلم خارج شد.

پس از رفتن وی، در حال جابه‌جایی وسایل داخل کمدهای خانه بودم که متوجه شدم، 6 میلیون تومان پول و طلاهایم به طرز مرموزی ناپدید شده است. شب‌هنگام پس از بازگشت اعضای خانواده‌ام، ماجرا را با آنها درمیان گذاشتم و به جستجوی طلا و پول‌ها پرداختیم ولی بی‌نتیجه بود، به همکارم یلدا مشکوک شدم. روز بعد به محل کارم رفتم و متوجه شدم او پس از استعفا شرکت را ترک کرده است.

پس از شکایت این زن، تحقیقات کارآگاهان پایگاه دوم آگاهی تهران در این زمینه آغاز شد و چهره‌نگاری رایانه‌ای از وی صورت گرفت. در ادامه تحقیقات معلوم شد که این زن علاوه بر سرقت خانه شاکی، 2 نفر از همکاران زن و مرد خود را فریب داده و از یکی از آنها به بهانه فراهم کردن مقدمات وام میلیونی از یکی از بانک‌های تهران 3 میلیون تومان و از دیگری 2 میلیون تومان قرض گرفته و کاری از پیش نبرده است.

سرقت و کلاهبرداری در پرونده دزد فراری

در حالی که جستجوهای پلیسی برای یافتن این زن سارق ادامه داشت، مردان و زنان دیگری هم به پایگاه دوم آگاهی تهران مراجعه و شکایت‌های مشابهی را ارائه کردند.

ماموران با اطلاعاتی که از شاکیان جدید به دست آوردند، دریافتند تصاویر رایانه‌ای از زن سارق با هم مطابقت دارد ولی هویت آنها با هم مطابقت ندارد و این فرضیه پلیسی که زن سارق با عناوین و نام‌های جعلی، در شرکت‌های مختلف استخدام و اقدام به سرقت و کلاهبرداری‌های متعددی کرده باشد، قوت گرفت.

با مشخص شدن این موضوع، پاتوق‌های احتمالی زن سارق و همدستان احتمالی وی تحت نظر گرفته شد تا عاقبت 3 روز قبل وی در یکی از محله‌های تهران همراه مردی جوان دستگیر شد.با انتقال این زن و مرد به پایگاه دوم آگاهی تهران، آنها مورد بازجویی قرار گرفتند و به سرقت و کلاهبرداری از مردم اعتراف کردند.

اعتراف زوج سارق

زن سارق در اظهاراتش به پلیس گفت: من و شوهرم مشکلات مالی داشتیم و به دنبال راهی بودیم تا از این مشکلات خلاصی یابیم. بنابراین از فروردین امسال شوهرم پیشنهاد سرقت و کلاهبرداری از کارمندان شرکت‌های خصوصی را به من داد و تصمیم به همکاری با وی گرفتم. شوهرم ابتدا پس از بررسی آگهی‌های استخدام که در روزنامه‌ها چاپ می‌شد یا روی دیوارهای شهر نصب شده بود، از من می‌خواست به بهانه استخدام به این مراکز که بیشتر شرکت‌های بازرگانی و خدماتی بود، بروم.

متهم ادامه داد: با مدارک و هویت جعلی که شوهرم برایم تهیه کرده بود، به مراکز فوق می‌رفتم و پس از جلب اعتماد مدیرعامل به عنوان کارمند، منشی و نظافتچی استخدام می‌شدم و به مدت 2 تا 3 ماهی که در این شرکت‌ها مشغول به کار می‌شدم، اعتماد همکاران مرد و زن را به خود جلب می‌کردم. پس از جلب اعتماد آنها به بهانه این که می‌توانم مقدمات دریافت وام‌های میلیونی را از بانک‌های مختلف برای آنها فراهم کنم، 2 تا 3 میلیون تومان از همکارانم دریافت و هر از گاهی هم، مبالغی به عنوان قرض می‌گرفتم. علاوه بر این، با برخی زنان همکار رابطه صمیمانه برقرار می‌کردم و به خانه آنها می‌رفتم و از غفلت صاحبخانه استفاده کرده و پول و طلای آنها را به سرقت می‌بردم. بعد از هر سرقت و کلاهبرداری، استعفای خود را می‌نوشتم و پس از تسویه حساب مالی، محل کارم را تغییر می‌دادم و در روزهای بعد، شوهرم طلاهای مسروقه را می‌فروخت و پول به دست آمده را به بدهکارانش تحویل می‌داد. بنابراین گزارش، با اعتراف متهم به ده‌ها فقره سرقت و کلاهبرداری، شوهر وی هم به همکاری با او اعتراف کرد. این زوج جوان با قرار قانونی از سوی منافی آذر، بازپرس شعبه 12 دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه 5 تهران روانه زندان شدند و تحقیقات تکمیلی از آنها ادامه دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها