رازهای عکاسی از طبیعت

دوربین دیجیتال یا آنالوگ؟

مدت‌هاست صحبت بر سر این‌که دیجیتال بهتر است یا آنالوگ، میان عکاسان حرفه‌ای و تازه‌کار ادامه دارد. باید دانست که هیچ‌کدام از این دوربین‌ها نمی‌توانند جایگاه یکدیگر را تسخیر کنند. عکاسانی که با مبانی اولیه عکاسی آشنایی کافی ندارند، بر این گمانند که با ورود دوربین‌های دیجیتال، بسیاری از فناوری‌های عکاسی از نو خلق شده است، غافل از این‌که بسیاری از تکنیک‌های دیجیتال در تاریکخانه‌های قدیمی، به صورت دستی از سال‌ها پیش انجام می‌شده است. بنابراین یک عکاس خوب طبیعت بهتر است بداند کی و کجا و از چه ابزاری چه‌‌انتظاری می‌تواند داشته باشد. در آسانی و سرعت استفاده از دوربین دیجیتال هیچ شکی نیست، اما تکنولوژی همواره مشکلات خود را نیز به همراه دارد.
کد خبر: ۲۸۹۲۳۱

اگر به دنبال رنگ‌های اشباع شده خوب هستید، هنوز که هنوز است سیستمی جایگزین فیلم‌های اسلاید حرفه‌ای مانند فوجی Velviaso یا کداک rs100E نشده است. از سوی دیگر، دوربین‌های دیجیتال تحول شگرفی در انواع عکاسی‌ها از جمله طبیعت، نجوم، خبری و ورزشی به وجود آورده‌اند و نگاه بصری مردم عامه نسبت به عکاسی به خاطر تعدد دوربین‌های خانوادگی تغییر یافته است. امروزه چیزی از نگاه دوربین مخفی نمی‌ماند.

بنابراین پیشنهاد من برای انتخاب دوربین مناسب عکاسی طبیعت و نجوم ابتدا در نظر گرفتن نوع عکس‌هایی است که دوست دارید. اگر به عکاسی پانوراما یا نقطه‌ای نجومی (نوردهی‌های کمتر از 30 ثانیه)‌ علاقه‌مند هستید، بهتر است با دوربین‌هایSLR دیجیتال کار کنید، اما اگر به دنبال نوردهی‌های بسیار طولانی 3 تا 6 ساعته و رنگ‌های بهترید، از دوربین‌های حرفه‌ای 135 که سرعتB مکانیکی دارند بهره ببرید.

در سلسله مطالب این ستون باز هم راجع به دوربین‌ها و این‌که برای چه نوع عکسی مناسب‌ترند، با شما صحبت خواهیم کرد. اما در پایان این ستون نکته مهمی را در عکاسی یادآور می‌شوم: عکاسی خوب یعنی دیدن مناسب، بودن در شرایط درست، استفاده درست از نور موجود، امکانات مناسب و زمان‌سنجی درست در به هر‌چه بهتر تصویر کشیدن چیزی که شاید چشم به گونه‌ای دیگر آن را می‌بیند.

اوشین دانیلی زاکاریان

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها