گامی دیگردر جهت برگزاری لیگ برتر

دربی تهران، سنگ محک اتحادیه فوتبال شد

گروه ورزش: اظهارات اخیر رئیس سازمان ورزش، اعضای اتحادیه باشگاه‌های فوتبال ایران را بیش از پیش به تحقق آرزوی دیرینه خود مبنی بر برگزاری لیگ برتر امیدوار کرده است. مدیران اتحادیه باشگاه‌ها در دیدار اخیر خود با رئیس سازمان تربیت بدنی، خواستار پررنگ شدن نقش بخش خصوصی در فوتبال کشور و برگزاری لیگ برتر از سوی اتحادیه شدند، استقبال گرم سعید لو در این دیدار و این اظهارنظر که نگاه حاکمیتی به فوتبال نداریم، باعث شده این اتحادیه امیدوار باشد نقش‌اش در فوتبال کشور پررنگ خواهد شد.
کد خبر: ۲۸۹۰۹۲

رئیس سازمان ورزش به دنبال درخواست اعضای اتحادیه در این نشست به صراحت خطاب به آنان گفت: برای رسیدن به این نقطه که لیگ برتر را برگزار کنید، باید از رده‌های سنی و لیگ‌های 2 و یک کار را شروع کنید تا با کسب تجارب لازم، در نهایت اتحادیه برگزاری لیگ برتر را عهده دار شود.

این در شرایطی است که تقریبا در همه کشورهای صاحب‌نام فوتبال، بخش خصوصی برگزارکننده لیگ است. هوشنگ نصیرزاده، کارشناس فوتبال در این زمینه معتقد است که برگزاری مسابقات لیگ باید به مناقصه گذاشته شود تا شرکتی که برنده می‌شود برگزاری خوب و بی‌نقص مسابقات را تضمین کند؛ اما در حال حاضر، نه تنها این گونه نیست بلکه سازمان لیگی در چارت فدراسیون دیده شده که رئیس آن حکم نایب رئیسی فدراسیون را دارد با توجه به پیش زمینه ذهنی که از فدراسیون فوتبال در دوره‌های گذشته و حتی این دوره وجود دارد به نظر می‌رسد اتحادیه برای رسیدن به آرزوی خود، راه درازی در پیش داشته باشد، چرا که رویای برگزاری لیگ برتر پس از تاسیس اتحادیه و راه‌اندازی لیگ برتر همیشه چالشی جدی برای فدراسیون فوتبال و سازمان ورزش بوده است؛ در دوره محمد علی‌آبادی این موضوع با نگاه بسیار سردی که علی آبادی به اتحادیه داشت، به حالت مسکوت درآمده بود. اضافه بر این‌که در دوره علی‌آبادی، فدراسیون فوتبال حدود یک سال و نیم بدون رئیس بود و اصولا مجالی برای پرداختن به این موضوع نیافت.

این‌که در نهایت این موضوع، شدنی است و مقدمات کار چگونه فراهم ‌شده و فدراسیون فوتبال چه خط مشی را دنبال خواهد کرد، موضوعی است که در تعاملات فدراسیون و اتحادیه به نتیجه خواهد رسید.

البته سعیدلو در دیدار با مدیران اتحادیه با یک تیر 2 نشان را هدف گرفت این‌که با پیشنهاد برگزاری یک تورنمنت چهارجانبه در تهران آن هم با حضور تیم‌های استقلال، پرسپولیس، سپاهان و یک تیم اروپایی درصدد برآمده ضمن محک زدن توان اتحادیه برای برگزاری دیدارهای لیگ که مطمئنا گل سرسبد آنها، دربی تهران است، قدری هم از حساسیت‌های دربی و مهمتر از همه، تساوی‌های پر حرف و حدیث دربی تهران بکاهد. درباره این تورنمنت، صادق درودگر، دبیرکل اتحادیه‌ می‌گوید: پس از این‌که سعید لو اعلام کرد برای کاهش تنش بازی‌های استقلال و پرسپولیس، قصد برگزاری این تورنمنت را دارد و مسوولیت این مسابقات به‌عهده اتحادیه گذاشته شد، مذاکرات‌مان را با کشورهای اروپایی از جمله اسپانیا، ایتالیا و... آغاز کرده‌ایم تا بتوانیم یک تیم اروپایی را به تورنمنت تهران دعوت کنیم. زمان برگزاری این تورنمنت هم در نوع خود باید با دقت انتخاب شود. صادق درودگر در این باره اضافه می‌کند: قصد داریم این تورنمنت را حول و حوش 22 بهمن برگزار کنیم.

اما قطعا باشگاه‌های کشورهای صاحب نامی که درودگر از آنها نام می‌برد در بهمن ماه درگیر برگزاری مسابقات بعضا فشرده لیگ خود هستند و بعید است تیم صاحب نامی در این تاریخ به تهران بیاید، اما فدراسیون فوتبال در این ارتباط چه نگاهی خواهد داشت. دبیرکل اتحادیه در این خصوص می‌افزاید: به فدراسیون فوتبال هم نامه زده‌ایم تا مجوز برگزاری این تورنمنت را صادر کند، اما با توجه به دستور رئیس سازمان، بعید است مشکلی در این راه وجود داشته باشد.

باید دید این بار سعیدلو تا چه حد می‌تواند این شعار را به عمل نزدیک کند؛ نکته‌ای که می‌تواند سنگ محکی برای اتحادیه فوتبال و خود سازمان تربیت ‌بدنی تلقی شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها