گروه اقتصاد: معاون برق و انرژی وزارت نیرو گفت: قیمت پیشنهادی وزارت نیرو برای برقبا در نظر گرفتن شرایط حاضر و راندمان فعلی نیروگاه‌ها 45 تومان برای هر کیلووات است.
کد خبر: ۲۸۹۰۸۶

عباس علی‌آبادی در حاشیه گردهمایی مدیران عامل تولید برق در جمع خبرنگاران، افزود: قیمت تمام شده برق بدون احتساب قیمت سوخت 45 تومان است و سال گذشته قیمت برق با ترکیب هزینه سوخت 77/3 تومان بود.وی با بیان این‌که در زمان حاضر قیمت برق در مجموع 16/7 تومان است، گفت: اکنون مردم از برق یارانه‌ای استفاده می‌کنند و قیمت تمام شده برای مشترکان لحاظ نمی‌شود و در صورتحساب‌ها فقط اطلاع‌رسانی صورت می‌گیرد.معاون برق و انرژی وزارت نیرو با بیان این‌که این افزایش به طور تدریجی و در 5 سال صورت خواهد گرفت، اظهار کرد: با اجرای طرح هدفمند کردن یارانه‌ها، بهای برق و قیمت واقعی آن به صندوق دولت واریز شده و دولت بخشی را به صنعت برق اختصاص خواهد داد.

علی‌آبادی افزود: سال گذشته براساس مصوبه دولت مابه التفاوت قیمت تکلیفی و واقعی برق را از حساب ذخیره ارزی دریافت کردیم، ولی این قانون برای سال جاری حذف گردید و طرح هدفمند کردن یارانه‌ها نیز هنوز اجرایی نشده که این روند برای صنعت برق نگران‌کننده است.

وی در خصوص توان واقعی صنعتی برق برای پنج سال آینده نیز گفت: اگر برق را به قیمت تکلیفی بفروشیم، حتی حفظ این راندمان نیز امکان‌پذیر نخواهد بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها