گروه جامعه: با آغاز ثبت‌نام آزمون کارشناسی‌ارشد سال 1389 از سه‌شنبه 5 آبان، سازمان سنجش اعلام کرد: سازمان سنجش برای رشته‌های مختلف گروه‌های آموزشی آزمون کارشناسی‌ارشد در هیچ سالی منابع مشخصی معرفی نکرده است و تنها دروس امتحانی، ‌تعداد سوالات و ضرایب دروس تعیین و اعلام شده است. به گزارش ایسنا، با اعلام سازمان سنجش آموزش کشور همان‌گونه که از ماهیت مقطع کارشناسی‌ارشد برمی‌آید، مساله پژوهش در این دوره حرف اول را می‌زند، پس ‌باید کسانی مشتاقانه به دنبال پذیرفته شدن در آزمون این مقطع باشند که نوعا از علایقی عمیق به جستجوگری و پژوهش برخوردارند.
کد خبر: ۲۸۸۵۵۵

این سازمان در ارتباط با منابع آزمون کارشناسی‌ارشد در رشته‌های مختلف می‌افزاید: ‌از سوی سازمان سنجش برای هر یک از رشته‌های متنوع در تمام گروه‌های آموزشی در آزمون کارشناسی‌ارشد در هیچ سالی منابع مشخصی معرفی نشده است و داوطلبان آزمون کارشناسی‌ارشد برای آگاهی از مفاد و سرفصل دروس امتحانی هر یک از رشته‌های دانشگاهی در این آزمون ‌باید به گروه‌های آموزشی هر یک از دانشگاه‌های سراسر کشور که رشته یا رشته‌های مورد نظرشان را داراست، مراجعه کنند.

در ادامه اطلا‌عیه آمده است: تنها موضوعی که راجع به رشته‌های امتحانی آزمون کارشناسی‌ارشد از سوی سازمان سنجش مشخص شده است، ‌دروس امتحانی، ‌تعداد سوالات و همچنین ضرایب تعیین شده برای هر یک از آنهاست. بدیهی است تغییرات احتمالی مربوط به کاهش یا افزایش دروس امتحانی هر رشته و همین طور ضرایب تعیین شده برای آنها در قالب اطلاعیه‌های سازمان سنجش منتشر می‌شود و به اطلاع داوطلبان می‌رسد.

همچنین آزمون کارشناسی‌ارشد سال 88 از28 تا 30 بهمن برگزار می‌شود و این زمان در مقایسه با آزمون سراسری دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی که در اوایل تیرماه هر سال برگزار می‌شود، فرصت کمتری را برای بازخوانی و مرور دروس اصلیهر آزمون در هر رشته امتحانی برای داوطلبان ورود به مقطع کارشناسی‌ارشد باقی می‌گذارد؛ فرصتی که اگر از هم اکنون تا زمان آزمون کارشناسی‌ارشد سال 89 حساب کنیم، 4 ماه یا به‌عبارت دیگر 17 هفته را دربرمی‌گیرد. مشخص است که این زمان فرصت محدودی برای مطالعه تمام جزئیات دروس امتحانی هر یک از رشته‌های متنوع آزمون کارشناسی‌ارشد است و نمی‌توان در این زمان اندک به یادگیری عمیق هر یک از دروس امتحانی یک رشته پرداخت. بنابراین ‌باید برای کسب موفقیت در این آزمون راهکار دیگری اندیشیده شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها