حادثه تروریستی روز گذشته در پنجمین نشست سران قبایل و طوایف در منطقه پشین استان سیستان و بلوچستان که به شهادت جمعی از هموطنان و برخی سرداران سپاه از جمله سردار سرتیپ پاسدار نورعلی شوشتری جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه انجامید انزجار مردم و مسوولان را از این اقدام تروریستی به همراه داشت.
کد خبر: ۲۸۸۳۴۳

محمد قیوم دهقانی، نماینده شهرستان‌های ایرانشهر و سرباز در استان سیستان و بلوچستان در مجلس شورای اسلامی که در محل حادثه حضور داشته و قرار بوده در این جلسه شرکت کند درباره این اقدام تروریستی می‌گوید: گروهک تروریستی ریگی که مسوولیت حادثه را پذیرفته، پشت تمامی اتفاقات سیستان و بلوچستان است. وی از نبود امنیت کافی برای برگزاری چنین نشستی انتقاد کرد و از مسوولان خواست به صورت کارشناسانه مسائل شهرستان محروم سرباز را بررسی کنند. وی در گفتگوی کوتاهی با «جام‌جم»، ضمن محکوم کردن این اقدام تروریستی و تسلیت به خانواده شهدا، ابعاد این اتفاق را برشمرد.

آیا اطلاعات جدید از ابعاد این حادثه به دست آمده است؟

برمبنای اطلاعاتی که در سایت عبدالمالک ریگی گذاشته شده است، این گروه تروریستی مسوولیت حادثه را پذیرفته و حتی عکس فردی که عملیات انتحاری را انجام داده، در این سایت قرار داده است، البته هنوز اطلاعات دقیقی درخصوص این حادثه به دست نیامده است.

عوامل این حادثه تروریستی در منطقه سیستان با انجام چنین اقداماتی به دنبال چه اهدافی هستند؟

برگزاری همایش‌ها در جهت همدلی و همکاری در منطقه سیستان و بلوچستان از اولویت‌های مسوولان است، بنابر این رسیدن به همگرایی دولت و مردم و رسیدن به توسعه اقتصادی و ایجاد آرامش که از زیرساخت‌های مهم محسوب می‌شود، از جمله اقداماتی است که گروه‌های تروریستی مخالف آن هستند. آنها قصد دارند تمام شرایط را برای رشد استان از بین ببرند.

برای این‌که دیگر شاهد چنین اقداماتی از سوی تروریست‌ها نباشیم، باید چه تدابیری اندیشیده شود؟

ما نمایندگان استان، از مسوولان امنیتی انتظار داریم که تدابیر خاصی برای منطقه اندیشیده شود.

در زمان مدیریت سردار شوشتری، حرکت خوبی در منطقه آغاز شد که امنیت مرزهای کشور به مردم منطقه واگذار شد. این حرکت ضمن ایجاد امنیت، ایجاد اشتغال را نیز به همراه داشت و افرادی که در پایگاه‌های مرزی مشغول فعالیت بودند، در قبال کارشان مستمری دریافت می‌کردند و این اقدام نوعی ارزش دادن به مردم و ایجاد احساس مسوولیت نیز بود.

در این اقدام مهم، هرگونه موارد مشکوک از سوی افراد محلی حل و فصل یا بعضا به مدیران منطقه گزارش می‌شود. اما این تمهیدات بدون تجهیزات و اقدامات الکترونیکی میسر نیست.

انتظار ما از مسوولان این است که به صورت کارشناسی شده مسوولان امنیتی استان و شهرستان را انتخاب کنند تا هر فردی که توان بیشتری در مجموعه امنیتی کشور دارد، سکان امور را به دست بگیرد.

قطعا برخی سهل‌انگاری‌ها از طرف برخی افراد نباید باعث شود همه زیر سوال بروند، لذا باید مسوولان بومی قوی که شناخت کامل از منطقه دارند، زمام امور را به دست بگیرند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها