گروه سیاسی: روسیه و فرانسه که احتمالا‌ در آینده تهیه‌کننده سوخت اتمی 20 درصد غنی‌شده برای ایران خواهند بود، نسبت به موفقیت‌آمیز بودن نشست روز 27 مهر در وین، اظهار امیدواری کردند. به گزارش مهر به نقل از اینترفکس، آندره نسترنکو ، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در سخنانی از امیدواری مسکو به نتیجه‌بخش بودن مذاکرات 19 اکتبر آمریکا، فرانسه و روسیه با ایران خبر داد.
کد خبر: ۲۸۷۸۱۶

وی اعلام کرد دور بعدی رایزنی‌ها درباره برنامه هسته‌ای ایران که قرار است روز 19 اکتبر (27 مهر) در مقر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با شرکت روسیه، آمریکا، فرانسه و ایران برگزار شود به حل این مساله کمک کند. وی که در کنفرانسی مطبوعاتی سخن می‌گفت، در ادامه افزود: معتقدیم موفقیت این طرح، روندی مثبت به تلاش‌هایی که در خصوص حل موضوع هسته‌ای ایران انجام می‌شود، خواهد داد و به گام عملی مهمی درخصوص برقراری اعتماد به صلح‌آمیز بودن فعالیت‌های هسته‌ای مبدل خواهد شد.

1200 کیلوگرم اورانیوم ایران غنی‌سازی می‌شود

معاون سخنگوی وزارت خارجه فرانسه هم درباره به تواقق رسیدن با ایران در نشست 19 اکتبر ابراز امیدواری کرد و گفت: قرار است بر اساس این توافق 4 قسمت مرکزی اصلی راکتور اتمی تحقیقاتی از سوی فرانسه به ایران داده شود. به گزارش ایرنا، «کریستین فاگ» با اشاره مواضع روسیه و آمریکا افزود : ما امیدواریم نشست 19اکتبر بتواند منجر به توافقی شود که با انجام آن، 1200 کیلوگرم اورانیوم غنی‌سازی شده ایران از این کشور خارج و برای غنی‌سازی دوباره به روسیه تحویل شود. وی گفت: بر اساس این توافق فرانسه 4 مرکز اصلی سوخت راکتور اتمی تحقیقاتی در ایران را برای این کشور خواهد ساخت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها