پس از گذشت 4 سال از امضای توافق‌نامه میان شرکت ملی نفت ایران و شرکت اتریشی OMV برای توسعه فاز 12 پارس جنوبی ، مذاکرات با این کشور به حالت تعلیق درآمده است.
کد خبر: ۲۸۷۷۲۸

به گزارش «جام‌جم»، 4 سال پیش شرکت ملی نفت با امضای توافق‌نامه‌‌ای با شرکت OMV اتریش برای صادرات گاز به اروپا و اتریش، این کشور متعهد شد برای سرمایه‌گذاری در توسعه فاز 12 پارس جنوبی با ایران مشارکت کند.

غلامرضا منوچهری، مدیرعامل شرکت پتروپارس به عنوان پیمانکار این طرح به مهر گفته است که هم‌اکنون مذاکرات با OMV اتریش به حالت تعلیق درآمده و در حال حاضر سه گروه خارجی در این زمینه مذاکره می‌کنند. منوچهری به دلایل تعلیق مذاکرات با اتریش، اشاره‌ای نکرده است.

فرصت یکماهه ترکیه

از سوی دیگر مدیرعامل شرکت نفت و گاز از فرصت یکماهه ایران به ترکیه برای تعیین تکلیف قرارداد فازهای 22، 23 و 24 پارس جنوبی خبر داد و گفت: در صورتی که ترک‌ها تمایلی به امضای این قرارداد نداشته باشند، با سایر شرکت‌‌ها مذاکره می‌کنیم. به گزارش مهر، علی وکیلی درباره آخرین وضعیت مذاکرات صورت گرفته با ترکیه برای مشارکت آنها در سه فاز میدان مشترک پارس جنوبی، اظهار کرد: ترکیه یک ماه دیگر براساس تفاهمنامه امضا شده فرصت دارد که قرارداد این سه فاز پارس جنوبی را تعیین تکلیف کند.وی افزود: اگر ترک‌ها برای نهایی کردن قرارداد فازهای 22 تا 24 پارس جنوبی، آمادگی خود را اعلام کردند؛ با آنها قرارداد این سه فاز را نهایی می‌کنیم. مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس با تاکید بر این‌که در صورت عدم اعلام آمادگی ترکیه برای تعیین تکلیف قرارداد این سه فاز، با دیگر شرکت‌های داخلی و خارجی مذاکره خواهیم کرد، بیان کرد: هم اکنون قرارداد توسعه این سه فاز آماده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها