حجت‌الاسلام دارابی خبر داد:

تألیف متون دینی تخصصی

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و توسعه آموزش های تخصصی معاونت پژوهشی و آموزشی سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به تشکیل کارگروه تدوین متون دینی تخصصی به منظور تألیف منابع غنی در این حوزه ، گفت: عرفان های انحرافی اولویت آموزش های تخصصی روحانیون است.
کد خبر: ۲۸۷۲۹۴

به گزارش مهر ، حجت‌الاسلام علی دارابی مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و توسعه آموزشهای تخصصی معاونت پژوهشی و آموزشی سازمان تبلیغات اسلامی در رابطه با تشکیل کارگروه تدوین متون دینی در سازمان تبلیغات اسلامی گفت: در دوره های آموزشی که تعریف کردیم بیشتر تلاش داریم موضوع کارکردهای آموزش تخصصی را به گونه ای طراحی کنیم که متناسب با واقعیتهای گروههای هدف باشد.

وی افزود: براین اساس، جهت ایجاد تنوع در ساختار اصلی آموزشها مقوله ایجاد یک وحدت رویه در ارائه متون آموزشهای تخصصی در دستور کار قرار گرفت و به دنبال آن بحث تشکیل یک کارگروه ویژه که از شخصیتهای حقیقی و حقوقی هستند مطرح شد تا بتوانیم براساس سرفصل هایی که توسط این کارگروه تشخیص داده می شود بحث و گفتگویی انجام داده و در نهایت خروجی مجموعه مذاکراتی که در این حوزه به آن پرداخته می شود در کتابی با عنوان «متن آموزش تخصصی» منعکس کنیم.

کارگروه تدوین متون دینی فعال شده است

وی گفت: بر همین اساس کارگروه تدوین متون دینی کار خود را آغاز کرده تا در راستای تحقق بخشیدن به نظام جامع آموزش های تخصصی برای گروه‎های هدف اعم از روحانیون مستقر و طرح هجرت، مبلغین و مبلغات ، ائمه جماعات و همچنین رؤسای تشکلهای دینی و ستایش گران اهل بیت عصمت و طهارت (ع) و معلمان و اساتید حوزه دین کار را دنبال کند.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و توسعه آموزشهای تخصصی معاونت پژوهشی و آموزشی سازمان تبلیغات اسلامی یادآور شد: نگرش مثبت  نسبت به امر آموزشهای تخصصی و ضرورت بازآموزی گروه‌های هدف به منظور ترویج و به کار گیری روشهای مؤثر در عرصه آموزش های تخصصی زمینه ای شد که بهسازی کیفیت را دنبال کنیم.

حجت الاسلام علی دارابی تصریح کرد: به لحاظ جایگاه شایسته ای که آموزشهای تخصصی در نظام آموزشی سازمان تبلیغات بدست آورده تلاش می کنیم ، علاوه بر مدیریت فرهنگی که در استانهای کشور رخ می دهد ، مدیریت آموزش را هم بیشتر به معنای رهبری در سطوح نظام آموزشی تخصصی دنبال کنیم.

عرفانهای انحرافی و نحله های نوظهور 

وی با اشاره به این هدف گفت: به منظور دنبال کردن مدیریت آموزشی به معنای رهبری در سطوح آموزشی  تلاش کردیم اولویت های متون آموزشی را تعریف کنیم ، فرآیندی که در نهایت به این امر منتهی شد که در حوزه عرفان های انحرافی و پدیدار شدن نحله های نوظهور عرفانی کار را پیش ببریم و این موضوعات را به عنوان متن آموزشی تخصصی مشترک بین همه گروه های هدف از طریق ادارات استانی دنبال کنیم؛ چرا که این موضوع در اساسنامه سازمان تبلیغات به طور خاص مورد تأکید قرار گرفته است.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و توسعه آموزش های تخصصی معاونت پژوهشی و آموزشی سازمان تبلیغات اسلامی اضافه کرد: علاوه بر چارچوبهای نظری که باید در تدارک و تدوین روشها مورد توجه قرار دهیم، باید رویه هایی که به چارچوبهای استاندارد نزدیک باشد را مورد تأکید قرار دهیم تا  بتوانیم فعالیت آموزشهای تخصصی را در ادارات به عنوان یک حرکت عمیق نهادینه کنیم، برای رسیدن به این هدف، پیشتر یک شیوه نامه اجرایی ابلاغ کردیم تا کارشناسان آموزش و پژوهش در استانهای کشور از این شیوه نامه استفاده کنند.

حجت‌الاسلام دارابی گفت: در این شیوه نامه مبانی فکری و هم چارچوب های نظری مورد توجه قرار گرفته و استفاده از اساتید صاحبنظر و مجرب را به عنوان ضمانت اجرایی دوره های آموزشی قرار داده ایم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها